Studená válka je pořád horká

Legenda praví, že Studenou válku vyhrál Západ, ale kdyby to byla pravda a Studená válka dávno skončila porážkou Ruska (SSSR), proč by Západ s Ruskem pořád bojoval a pořád se proti němu vymezoval? Například teď nejnověji otevřel Západ novou frontu na Olympiádě v Soči, když jeden západní představitel za druhým (aktuálně co je mi známo Obama, Hollande, Gauck, Napolitani, Komorowski) ostentativně odmítají hry v Rusku navštívit. Olympiáda je sice primárně sportovní záležitost a na tom, kolik potentátů se na borce zrovna dívá z tribun, pramálo záleží, ale když politici začnou na hrách parazitovat a využívat je ke zviditelnění sebe sama a své agendy, je něco špatně. Samozřejmě, že politici nemají povinnost na Olympiádu jezdit, ale je něco jiného prostě tiše nepřijet, protože mají jiné povinnosti, nebo je to nezajímá, a něco zcela jiného je nepřijet ostentativně a udělat ze své absence politikum. Odtud je totiž již jen krůček k bojkotu, který už v tu v minulosti byl právě v časech kulminující Studené války. A teď se zdá, že západním politikům Studená válka chybí, že potřebují Rusy jako své barbary na periferii, aby si udrželi iluzi centra, že boj s Ruskem a Rusy je součástí identity Západu. K Rusku lze mít lecjaké výhrady, ale pranýřovat Ruskou za současné podpory despocií typu Saúdské Arábie je pokrytectví. A zneužívat k tomu Olympiádu je ubohost.

Reklamy

184 comments

  1. Amenre

    Neco podobneho, ovsem ne tak kvetnate a podrobne, jsem napsal pred par dny jednomu homo kamaradovi, ktery na FB hrozne vyzdvihoval Hollanda za vysvetleni jeho budouci absence na olympiade kvuli porusovani homo prav v Rusku.

    • Vodník

      Ano. Neni to jen olympiada, ale i Chodurkovskij, Pussy Riot, LGBT a cokoli, co se hodi. Ja jsem se napriklad na svem webu od jedne diskuterky dozvedel, ze soucasne spojenectvi Americanu s dzihadisty v Syrii ma na svedomi Rusko (a Cina). :)

      • leho

        „ze soucasne spojenectvi Americanu s dzihadisty v Syrii ma na svedomi Rusko (a Cina). :)“

        Skutečně takové spojenectví existuje? A jak se projevuje? Zbraně na obou stranách jsou ruské. Žádní Američané v oblasti nejsou. USA nic do oblasti neposílá a ani nic neshazuje z letadel, žáné MRE, ani letáky, ani rýži. Kongres odmítl jakoukoliv podporu protiassádovských povstalců a americký prezident v tomto případě vůli zákonodárců plně respektuje. Jak to tak vypadá, spojenectví existuje pouze ve vaší hlavě a v hlavách vám podobných …

        • Mac

          jistě. takové drobnosti, jakože Sýrie je prošpikovaná CIA (stejně jako celý svět), že Sýrie je odpouslouchávaná Big Brotherem (stejně jako celý svět), do Sýrie (stejně jako každou chvíli tak různě po světě) se chtěli vojensky narvat US army (nebýt toho, že Putin zadupal a ani kus Evropy nebyl pro, tak už tam dávno byli) – a světe div se, chtěli podpořit právě ty džihádisty. Co máty v hlavě VY, to ví opravdu snad jen Alláh :-)))

          Nakonec, Vaše hlava nebere ani to, že bejvaly doby, kdy US byly velcí kámoši se Saddámem, a dokonce i ty bin Ládiny podporovaly………
          no, časy mění, teď US podporují zase jiné zločince, třeba tu teroristickou narkomafii v tzv. státě Kosovo

          • Canadian

            To se Macu mylite. Spojene Staty Bin Ladina nikdy nepodporovaly. Podporovaly bojovniky proti sovetske okupaci Afghanistanu, coz bylo podle me spravne.
            Bin Ladin zalozil svou Al-Kaidu az v roce, kdy se Soveti z Afghanistanu stahli a Al-Kaida tam do boju nijak nezasahla.
            Nesirte tady takove klepy, clovece.

            • Mac

              nešiřte krávoviny, člověče.
              co bylo dle VÁS správné, je irelevantní, vy nejste žádnej etalon správnosti. To za prvé.
              A za druhé: naučte se konečně orientovat v psaném textu. Nepsal jsem o podpoře al-kaidy, ale o kamarádšaftech USA s RODINOU Ládinů. Cítíte ty jemné nuance?ČLOVĚČE!!!!!

              • Canadian

                Napsal jsem jen svuj nazor, Macu. Pokud podle vas meli Afghanci na invazi Sovetskeho Svazu reagovat servilitou a kolaboraci s nepritelem jako se stalo u nas (viz. Indra, Bilak, Svorcova) tak se o tom trochu rozepiste. Rad si s vami o tom popovidam.
                Pokud se tyce rodiny Bin Ladin, tak tam se jedna o stary arabsky rod s tisici clenu. Nejblizsi pribuzni se Osamy zrekli, poskytli v zajmu jeho dopadeni sve DNA a po jeho usmrceni ho dokonce odmitli pohrbit.
                Chcete snad trestat blizke i vzdalene pribuzne za zlociny jedineho clena rodiny ? To snad nedelali ani komuniste ci naciste !

              • leho

                Kamarádšoft USA s rodinou Bin Ládenů je směšná konspirace. Vychází z blábolů, jak Ládenové mohli odletět po 9/11, nebo jak jsou spřízněni s rodinou GW. Jo jsou, mají investováno ve stejných akciích, řádově tisíce USD. Tisíce USD, to je totiž velmi závratná suma, že ano?

        • hans

          pro oběti cenzury žijící v nesvobodné zemi (leho, patrně i canadian)
          ……Skutečně takové spojenectví existuje?…
          Ano. Funguje minimálně od konce 70. let, kdy z rozkazu Cartera CIA vytvářela takřka z ničeho džihádistické teroristické skupiny a posílala je do Afghánistánu.
          …A jak se projevuje? Zbraně na obou stranách jsou ruské….
          Džihádisti mají i americké zbraně.
          …Žádní Američané v oblasti nejsou. ..
          Samozřejmě jsou. Na turecké straně hranice Američané rozdělují zbraně džihádistům (to čemu říkáte „ruské zbraně“ jsou ve skutečnosti zbraně chorvatské dovážené a rozdělované pod otcovským dohledem CIA. Na jordánské straně hranic v teroristických výcvikových táborech stovky amerických důstojníků cvičí a organizují a vyzbrojují džihádisty.
          …USA nic do oblasti neposílá…
          Posílá, přímo z Ameriky posílá vojáky, vybavení a výstroj, prostřednictví poslušných vazalů (Chorvatsko, Turecko, Saúdové, dříve i Katar)) posílá i zbraně
          … a ani nic neshazuje z letadel, žáné MRE, ani letáky, ani rýži..
          Jen blb by ty věci shazoval z letadel, když letadla a lodě mohou v klidu přistát v Turecku a Jordánsku a Libanonu.
          … Kongres odmítl jakoukoliv podporu protiassádovských povstalců ….
          Neodmítl, naopak k podpoře vyzval

          Ve vaší oblasti musí existovat fakt přísná cenzura televize a tisku, když tohle nevíte. Zkuste hledat informace na internetu, ten vám snad neblokují?

          • leho

            „…Zkuste hledat informace na internetu, ten vám snad neblokují?“

            „Informace“ neboli pomatené teorie na Internetu hledat skutečně hledat nemusím. Mám dostatek „insider“ information z první ruky …

            • Mac

              bacha na leha, je zástupce ředitele CIA, takže to fakt má z první ruky…..

              leho, jenom tak BTW – kolik je vám let?

              • Grenzer

                Bože můj, dobrý voják LEHO je vskutku výstavní exemplář duševně mdlého jedince.
                Dokonce i můj weblog navštívil, pár rozumů a doporučení rozdal, ale nebyl pochopen a tak šel zase šířit osvětu jinam :-)
                Inu, vše je pomíjivé, jen lidská hloupost je věčná.

                • ms

                  Teda nakoukl jsem
                  sergeant first class leho :)
                  genitální. Leccos to vysvětluje.

  2. Roman

    Dodnes existují státy, kde vám za zjištěnou homosexualitu hrozí ukamenování. V Rusku vám hrozí vězení. A jak víme, Ruské vězení, to není žádný med. Pokud si státník odřekne olympiádu, aby tím podpořil otázku základních lidských práv, které jsou v Rusku pošlapávány, měli bychom si z něj vzít příklad.

    Chápu, že jste dosud neodpustili Západu, že vyhrál studenou válku díky kapitalismu, který se ukázal být efektivnější než socialismus, ale zkuste se přes to přenést. Ne vše, co vzejde ze Západu, je špatné.

    • Vodník

      Mylite se! Za homosexualitu Vam v Rusku nehrozi nic! Vezeni Vam hrozi za propagaci a podporu homosexuality, coz je dost podstatny rozdil!

    • Anonymní

      Proč lžete? V Rusku za homosexualitu vám vězení nehrozí. Neměl jste argumenty, abyste Tribunovi jeho článek vyvrátil?

        • Petr

          Nebudu si kazit den s člověkem, co i o Vánocích lže jako když tiskne (v Rusku nikdo nebyl odsouzen za homosexualitu a ani nemůže být, protože homosexualita tam není trestná) a přichycen při lži se snaží odvést hovor někam jinam. Sbohem pane.

          • Roman

            Stejně tak nikdo nemůže být v Rusku odsouzen de jure nikdo, kdo se zprotiví ruskému režimu. De facto ale Chodorkovskij odsouzen byl, Litviněnko dokonce musel zemřít. Náhoda?

              • embecko

                Teplousi mozna nebyli, ale mohli byt. A kdyby byli, tak by je za to mozna nepronasledovali, ale mohli by.

                Zde zajimavy osud genialniho matematika, jednoho ze zakladatelu umele inteligence a jednoho z lustitelu kodu Enigma, Alana Turinga. Ctvrta osoba, co od 45. roku dostala kralovske pardon (po smrti dostal zimnik):
                ttp://www.bbc.co.uk/news/uk-england-manchester-25499447
                Za zjistenou homosexualitu uveznen a odsouzen ke kastraci, po 2 letech se obesil.
                Oni ti komunisti meli v mnohem pravdu, kdyz strasili pred zapadem. Bohuzel jim nedoslo, jaka byla jejich opravdova dejinna uloha, byt zakladni lidska prava dostali na vyssi uroven, nezli v Matce vsech demokracii.
                Anglie je vubec zajimava svoji tridni ideologii, tam odprasknou zachrance imperia jen proto, ze patri do nizsi klasy…a anglicke socky se nebouri, protoze maji generacemi vymyty mozek. Tady se bozsky Karl mylil, revoluce v Anglii je temer nemozna.

                • Roman

                  Anglie našla dost odvahy k tomu, aby se za svůj zrůdný čin omluvila.

                  Proč jde Rusko opačným směrem než zbytek civilizovaného světa?

              • Roman

                Vůbec jste nepochopil můj příspěvek. Zákon proti homosexuálům je nástrojem v rukou režimu, jak odstranit nepohodlné osoby. Když byl Chodorkovskij zatýkán, tak zákon ještě neplatil. Stejně tak, když byl Litviněnko ještě na živu…

                • realista

                  je fakt, že pochopit vaše chaotické plky, v nichž argumenty pružně přizpůsobujete aktuálnímu přistižení při vašich lžích a nesmyslech. není úplně snadné :-)))

                • Roman

                  Nebyl jsem to já, kdo se podivoval nad tím, že Chodorkovskij nebyl odsouzen podle zákona proti homosexuálům, když v době jeho odsouzení tento zákon ještě nebyl platný, pane „realisto“.

    • Roman

      Nemáte pravdu, pánové. De jure je nelegální až propagace homosexuality, ale netvrďte mi, že věříte tomu, že všichni homosexuálové, kteří byli na základě tohoto paragrafu odsouzeni k vězení, se skutečně dopustili propagace homosexuality. Copak nevíte nic o tom, jak funguje ruská justice? Opravdu věříte, že Michail Chodorkovskij se dopustil daňových úniků?

      Pokud vás chce ruský režim dostat do vězení, potřebuje záminku. Pak stačí, když někdo vaším jménem podepíše petici za práva homosexuálů nebo aby vás někdo „viděl“ na demonstraci gayů a máte otevřenou cestu do ruského vězení.

      • Indrax

        Tak by se použil jiný „pendrek“, taky tu pár příhodných paragrafů máme – a za co myslíte, že sedí „političtí“ v SSA? Vždyť o tom přímo náš velvyslanec napsal knížku!
        Mimochodem: jsem proti _všem_ „propagačním“ zločinům (tedy zákonům tyto pseudozločiny definujícím, samozřejmě ;-) ), stejně je to vždycky jen výraz zoufalství (nad neschopností prosadit vlastní (ne)pravdu)…

      • hans

        Ano, opravdu věřím, že se Chodorkovskij dopustil daňových úniků. A mnoha dalších trestných činů, na které západní právo pamatuje desítkami roků vězení. Věří tomu i západní vlády a Amnesty International. Ještě jsem nikdy nečetl o nikom, kdo by věřil v jeho nevinu.

        • Roman

          Dne 14. února 2011 asistentka soudce Viktora Danilkina, který Chodorkovského odsoudil, prohlásila, že sám Danilkin rozsudek nepsal a že ho vynesl proti své vůli. Podle ní byl rozsudek doručen od vyšší instance. Tak teď už znáte jednu osobu.
          Zdroj: The Economist. 2011-02-19 až 25, roč. 398, čís. 8721, strana 28.

          Za Chodorkovského se úpstavila řada nezávislých skupin, například výbor pro lidská práva rady Evropského parlamentního shromáždění, Rada Evopy, italský parlament, německý Bundestag, Sněmovna reprezentantů amerického Kongresu a další. V květnu 2011 Amnesty International prohlásila Chodorkovského za vězně svědomí.

  3. embecko

    Co nam na Zapade zbyva jineho, nezli vest valky? Spocitejte, kolik si jich celkem zacali Rusove do hrabete se tak k jedne :o)
    Ostatne s vekem zjistuji, ze jsem cim dal tim vetsi rusofil a to ackoliv je dobre znam a nechci s nimi mit nic spolecneho…salonni rusofil :o)

    Vodniku, predstavte si, ze jsem doted, ja hlava dubova, nezaznamenal, ze mate sve vlastni stranky…bylo by vam proti srsti sem dat adresu?

      • Vodník

        Jinak co se ruských válek týče, tak nezačali ani jednu, tu čečenskou, která je ostatně vnitrostátním konfliktem, začali Čečenci. Nicméně každý správný demokrat Vám vysvětlí, že je to jen proto, že na to ti Rusáci nemají, je to lstivá hra a kdyby mohli, tak by všechno dobyli a zplanýrovali! (podle vzoru četnického strážmistra Flanderky: sice u něj fotografický aparát nalezen nebyl, ale jisto je, že kdyby ho měl, určitě by nádraží fotografoval)

        • embecko

          Afghanistan si zacali, ackoliv je tam mnoho politickych polehcujicich okolnosti a striktne vzato, prestoupili hranice do jiz valcici zeme, pricemz vnitrostatni konflikt byl namiren proti CCCP.

          Na jednu stranu si clovek rika, ze Rusove maji vazne uroven, kdyz tohle vsechno dokazi vydrzet :o) To uz je skoro 100 let zaludnych utoky pod falesnou vlajkou smerem na Moskvu.

          • Vodník

            Afghánistán byl obětí Sovětského svazu, který rozhodně neidentifikuji s Ruskem (jen nepatrně po II. světové válce). Rusko po r. 1991 žádnou válku nezačalo, zatímco NATO a USA…

            • tresen

              V tomto smyslu tedy ani žádnou válku neprohrálo, ani tu studenou.
              A z toho taky plyne, že současné protesty Západu nemohou být vydávány za její pokračování.

  4. mistral

    doufám, že česká politická reprezentace nic bojkotovat nebude. Už té patolízalské trapnosti v minulých letech bylo více než dost …

        • embecko

          A presne timhle si uz nejsem uplne jisty, mistrale. Do jiste miry to sice plati urcite a o volenych zastupcich pak uplne- jsme to, co jime, myslime jako to, co volime :o)
          Uprostred koalicnich jednani odjede predseda strany, ktere jde o nejvic (!) do Statu, kde jedna s CFR a kdyz se vrati, dostane jeho strana 3 ministerska kresla i s vnitrem, kteremu bude sefovat jasny agent :o)
          Mozna si vladu zaslouzime, ale rozhodne neni nase :o)

          • mistralius

            osobně jsme zastáncem přímé demokracie, ale pochybuji, že se ji kdy dočkáme. Zajímají mě spíš „blízké výhledy“. Např., dočkáme se referenda o církevních restitucích? Nemám nic proti penězům pro církev, ale každá koruna by musela být vyúčtována, že jde na charitu a na platy (samozřejmě v rámci odpovídajících platů v ČR) těm, kteří tuto charitu vykonávají.

            …. to jsem se nějak po vánocích rozpovídal …

            • embecko

              Z vas se stal uplny epik, mistrale… :o)

              Ja to beru tak, ze „jsme prohrali“. A to plati predevsim pro amnestii a restituce. To byla kradez za primeho prenosu a za bileho dne. Vysmali se nam primo do oci a my s tim nemuzeme nic delat. Beru to za uzavrenou kapitolu, tezkou prohru, uder mezi oci ze ktereho se jako narod/ stat/ obcane uz nemusime take nikdy vzpamatovat. Pro me je to velmi smutna az „konecna“ situace. S vedomim tehle velke, existencni prohry uz umru :o)

              Co se te cirkevni charity tyce, doufam, ze jste zaznamenal, ze ta i nadale zustane v rezii statu, tedy ze cirkev bude provadet SVOJI charitu za NASE penize. Co jim zustane budou majetky na „provoz“ sakralni sluzby…takze podvod, ojebavka, kradez. Zadne referendum v tehle veci neocekavam, jde o obdobny privatizacni krok jako byla kuponovka, nezvratny a mozna i bude ukoncen nejakou amnestii.. :o)

  5. embecko

    Tahle studena valka je sice uplne jina, aöe take studena a take valka: slozeni nove ceske vlady mne tedy nadsenim nenaplnuje.
    Krivak ministrem vnitra, narod rozdelujici fanatik ministrem kultury (sic!) a matozny silenec ministrem hospodarstvi…
    Uz jsem cetl, ze jde o velkou vyhru Sobotky…ja to vidim uplne naopak.

  6. Canadian

    Kdyz ono se to putinovske Rusko barbarsky chova. Kontrola medii, nesmirna korupce, pronasledovani disidentu, pronasledovani homosexualu, nekdy i vrazdy.
    Srovnani se Saudskou Arabii je hloupost. V te zemi se zadna olympiada nekona a pokud tam nezvitezi demokracie a neskonci utisk zen, tak se ani konat nebude.
    Bojkotovat ruskou olympiadu by bylo prehnane, ale statnici demokratickych zemi by tam proste jet nemeli. Uz ze slusnosti ne.
    Mimochodem – zapad studenou valku opravdu vyhral a kdyby nebyl Putin tak urazeny a zazrany do minulosti, zapomenul by na to a vystupoval by dnes jako rovnocenny partner. Ne jako urazene decko a paranoik.
    Byvaleho kagebaka nepredelate……

        • vera

          Četla. Vám taková situace nepřipadá zvláštní? Vy si myslíte že otrokářství je o uzavření jedné osoby na řetěz? :-) Proč se sbírají osobní data, a proč se předávají dokonce i mimo vlastní území? Proč se kumulují v jednom místě? Proč v okamžiku, kdy se o takovéto věci začne mluvit nahlas, hnedle začnou dotčené strany hledat pihu na nose někoho úplně jiného?

          • Roman

            Počkejte moment, abychom si to ujasnili – pro vás je výměna dat mezi dvěma stranami za účelem potírání trestné činnosti (což je mimochodem přesně to, co dělá Interpol) otroctvím pro třetí stranu?

            Potom musíte logicky placení daní považovat za exodus.

            • vera

              Klidně si to myslete dál. Překvapuje mě ten Interpol. Pro mně je rozdíl mezi policejním Interpolem, který vyšetřuje konkrétního člověka s konkrétními vztahy a požádá o spolupráci své kolegy v jiné zemi. A mezi organizací, která si pod záminkou jakési „prevence“ sebere data občanů, z cizích zemí, lidí kteří se ničeho nedpustili … vy moc nemáte představu, jaká kouzla se dnes dají s osobními informacemi dělat, viďte. Patříte do úplně jiné skupiny. Globální terorismus jako posvátná kráva, jejíž uctívači musí sežrat všechno co vidí.

              • Roman

                Tak nám už konečně povězte, jak někdo skrze osobní údaje prodává někoho do otroctví. Ideálně s nějakým konkrétním příkladem, kdy se tak stalo, když máte tu konkrétní představu…

              • Roman

                Jak jsem očekával. Když se zeptám na konkrétní příklad, tak tu diskutérům najednou dochází řeč. Jaké jsou hlavní atributy otroctví? Je omezeno vaše právo na majetek, nesmíte opustit vymezený prostor, máte povinnost pracovat na předem stanovaném místě apod. To nemá nic společného s článkem, který tu citovala Věra. Avšak všechny tyto atributy sedí na období 40 let , kdy nám vládli komunisté.

                • vera

                  Žiju i mimo internet, vy ne? A poslouchejte, slovo konkrétní jsem vůbec nepoužila, vy zase laškujete:-). Ale ten komunismus jste v souvislosti se sbíráním osobních dat vytáhl parádně.Takže víte, že hlavní závadou na té době bylo sledování osob, kontrolování pošty, omezování osobní svobody. Použitím osobních údajů byl zamezován přístup lidem ke vzdělání, k informačním zdrojům, k práci. A tohle špiclování se vrací. V technologicky mnohem dokonalejší verzi, dnes se dá kntrolovat prakticky cokoliv. Jste otrokem systému v obrovském měřítku, jste něčím, s čím se dá lehce manipulovat. Média, potravinářský průmysl, zdravotnictví, bankovnictví, cestovní doklady, zaměstnání. Tady všude se vytváří vaše podřízenost, závislost, ovladatelnost. A to jsou podstatné atributy otrokářství. (mimochodem, uvedené atributy nesedí na celých 40 let komunismu, umístěnky byly zrušeny roku 1959). No a jak to vypadá, největší špiclování na světě provádějí západní země (NSA). Tož kdo se chová barbarsky:-)

                • Roman

                  Informace o tom, jaké telefonní číslo volalo jakému číslu, nespadá pod osobní údaje. Tyto informace jde jen těžko použít k tomu, abyste někoho ovládala, manipulovala nebo nedej bože zotročovala. Navíc se tak dosud nikdy nestalo. Pokud by se tak stalo, byl by z toho průšvih v mezinárodním měřítku.

                  Naopak se tyto informace dají velmi efektivně použít k odkrývání sítí s organizovaným zločinem (viz kauza Rath) a teroristických skupin.

                  Neříkám, že jsem přítel špiclování, ale vždy máte něco za něco. Pokud však srovnám zemi, která sbírá údaje o telefonních hovorech, a zemi, která porušuje lidská práva, tak pro mě je jednoduché stanovit, která se chová víc barbarsky.

    • Mac

      správně.
      Já bych zase navrhoval bojkotovat olympiádu v USA, až tam zase nějaká bude.
      Za to neskutečně darebácké špiclování celého světa (včetně tzv. demokratického) si USA včetně jejich fanklubů zaslouží akorát flusanec do jejich arogantního světovládného rypáku. Nemluvě o chorobném nutkání USA srát se se svými bombami všude, kam se jim zamane.

        • Mac

          ále, mně je nějaká zkomercionalizovaná, propagandistická šaškárna, nemající se sportem skoro nic společného, tak nějak u prdele, jenom reaguju na jednozávity jako jste vy s vaší tendenčním hysterií

          • Roman

            Mou hysterií? To vy jste nejdřív chtěl olympiádu bojkotovat a teď píšete, že vám je u p*dele.

            Tedy znovu opakuji, že si můžete bojkotovat co chcete, nikdo vám bránit nebude.

        • karel

          Romane, určitě i Vy budete Olympiádu v Soči bojkotovat!?.Ani koutkem oka se nepodíváte na Vaše sportovní idoly,že? No, divím se Jágrovi a Crosbymu, že do země, kde se nedodržují práva gayů, například ,pojedou! Doufám, že aspoň nějaké prohlášení proti zákonům v Rusku učiní! Nebo ne? Pokud ne, změníte na ně názor?
          Jo, toho Chodorkovskýho už brzy budete mít ve svobodném světe. Jen aby to s ním nedopadlo u Vás jako s kubánskými disidenty ve Španělsku. Nemohou najít uplatnění, natožpak práci… Ne,s ním to tak nedopadne. On má za necht., co to melu, za ušima .:-)

            • karel

              No, to tedy není, Romane… Víte, že kapička ke kapičce? Nebo když v Chile motýlek křídly pohne, tak u protinožců třeba zemětřesení vznikne.že? A jak říkavala blahé paměti paní Alena Hromádková: „Drobnou, usilovnou prací se dokáže hodně užitečných věcí!“ Tak ne, abyste se díval! Už kvůlivá Velkému Bratrovi. Když dokáže On sledovat,monitorovat miliardy elektronických komunikací na celém světě,tak aby nedokázal sledovat,na co se kdo dívá v Bedně.Když se dotyční dívají na Chucka Norrise, mají plus,když na Olympiádu v Soči, mínus. No,a ty plusy a mínusy se sčítají a potom přijde rozudek… Někdy, v čase… On nic nezapomíná. Nikdy!

    • hans

      Nepochopím lidi, co některé státy (zde Rusko) kritizují v oblastech, ve kterých je na tom lépe, často i výrazně lépe, než státy kritiky vychvalované.

  7. Amenre

    Docela me dojima ta starost mistnich dusevnich mrzacku typu Roman, Leho a jejich alterega o osud ruskych ( tj. dle jejich retoriky komunistickych ) homosexualu. Kde jsou ty jejich udajne prozapadni pravicove a krestanske hodnoty, kterymi se tu v ruznych clancich chlubi ? Vsak by z toho meli hykat nadsenim – vzdyt se jedna o zle Rusko a navic to jsou homoklady, coz je prece hrich.
    Je to ten znamy pravicovy nedostatek inteligence, ze jsou nekonzistentni v myslenkach, protoze si nepamatuji, co prezentovali tyden ( natoz mesic ) dozadu ?

    • Canadian

      Zit a nechat zit, pane Amenre.
      V dobach SSSR byla samotna homosexualita trestna, po kolapsu toho zlocinneho imperia ty zakony padly a ted je Putin a jeho gang znovu oprasuje. Stejne jako oprasuje antisemitismus. Utoky na homosexualitu i Zidy zkratka a dobre slouzi coby snadna cesta, jak ziskat ty nejhloupejsi volice.
      Jinak – vase vyroky o dusevnich mrzacich do slusne diskuse nepatri. Ostatne – nevzpominam si, ze bych ja, Leho, nebo Roman nejakym zpusobem utocil na homosexualy, nebo dokonce na „komunisticke homosexualy“.
      Tak prosim priste slusne a bez lhani, ano ?

      • embecko

        Od kdy neni trestna homosexualita v Kanade? Nepadly kanadske kriminalizacni zakony nahodou spolu se zlocinnym imperiem? :o)
        Nebyt soudruhu v CCCP, tak mate kulovy a ne socialni stat, soudruhu :o)

        • Canadian

          Homosexualita mile embecko v Kande neni trestna od roku 1969. A dnes zde mohou homosexualove dokonce uzavirat snatky i adoptovat deti..Ale to jste si mohl vygoglovat sam.
          Pokud se socialniho statu tyce, ten si mohou dovolit jen zeme, ktere na to maji. O tom, zeby se na kanadske prosperite nejak podilel byvaly Sovetsky Svaz, o tom nic nevim. A vas soudruh take nejsem. Mel byste psat trochu srozumitelneji.

      • Amenre

        Nepochopeni ( at z nedostatku inteligence nebo schvalne ) daneho textu, lzi a odvadeni pozornosti. Jak typicke.
        Jedine ta sebereflexe jako hloupeho volice je zajimava :)

        • vera

          No, viděla jsem epizodu z britského Top Gearu, kdy se hlavní protagonisté projížděli po Alabamě v autech s růžovým nápisem, a místní je hnali s puškou v ruce. Tož možná že tohle je ten správný vztah k propagaci homosexuality, a my to pořád nechápeme :-)

          • Amenre

            To jste mi ted Vero pripomnela film „Olovena vesta“, kde byl nastup vojaku a velitel chodil mezi nimi. „Odkud jsi, vojaku?““Z Texasu, pane“. „Z Texasu pochazeji jen dva druhy lidi. Kovbojove a buzeranti. A ty na kovboje nevypadas, vojaku“.
            No v kazdym pripade, at si kazdy dela co chce. To, ze zatim 4 statni vyzirkove ( Obama, Gauck, Hollande a jakysi jeho
            ministr ) neprijedou na oly, mi zily netrha. Jsem si zcela jisty, ze Putinovi taky ne – kdyz uz nic, tak alespon usetri, kdyz se o ne nebude muset starat.
            Oly je pro mne svatek sportu, mela by byt apoliticka, asexualni a ateisticka. Jen letos budu zvedav na ten „americky vzkaz, predany homosexualy v delegaci USA“, ktery se tak mohutne siri v ohlupovadlech. Budu zvedav, zda tito sportovci jsou tak dobri ve sportu, jako ( jak se rika lidove ) v „lizani kobercu“ a „koureni parku“.

            • Petr

              Snažím si představit situaci, kdy se demonstrativně vysílá delegaci, kde každý zdůrazňuje, jak jejími členy jsou heterosexuálové. To by najednou byl humbuk.
              Máte naprostou pravdu, že sport by měl být apolitický.

        • Canadian

          Vy to chudinko Amenre bez tech urazek ani neumite, co ? Pro vasi informaci – ja povazuji za hlavni „prozapadni pravicovou a krestanskou hodnotu“ toleranci a pravo na svobodu. Jiste – nejaky za pravicaka se povazujici buran to muze videt jinak. Ale kdyz je tim buranem president nerozlehlejsi zeme na svete, tak mame zadelano na pruser.

          • hans

            Považovat za hlavní západní a křesťanskou hodnoty zrovna hodnoty hlavní západní a křesťanskou zemí poměrně důsledně odmítané je kouzelný příklad dvojího myšlení.

            Mimochodem, ještě platí, že v USA zákony rozlišují legální a zakázané polohy při souloži? Připadá vám to jako svobodná země?

            • Canadian

              O nejakych zakazanych polohach pri soulozi Hansi nemam tuseni. Vy asi take ne, protoze byste vedel, ze se tyhle veci ve Spojenych Statech rozhoduji na urovni jednotlivych statu, nikoliv na urovni federalni. Stejne jako treba prodej alkoholu nebo ridicaky. Takze je docela mozne, ze je nekde v Nebrasce zakazano soulozit v kuchyni na stole. Ale nikdo to pochopitelne nehlida ani netresta.
              Pro Amenre a Veru jeste jednou a naposled. Je rozdil mezi homofobnim chovanim nejakeho burana z Texasu a chovanim presidenta Ruske federace. Ten buran jedna sam za sebe, president nikoliv.

              • Vodník

                Orální sex je (samozřejmě pouze na papíře) ještě stále trestný v některých amerických státech (nevím v jakých). Kdy tam zrušili otroctví? (něco, co v Rusku neměli). Kdy tam získali černoši stejná práva jako ostatní? (něco, co v Rusku také neměli).

                • Roman

                  Nevím, jak to souvisí s tématem, ale když už jste to vytáhl, tak v Americe zrušili otroctví 125 let před tím, než Rusové (Sověti) zrušili koncentrační a pracovní tábory (které byly i u nás), ve kterých zemřelo podle odhadů 8 milionů lidí. Něco takového v Americe nikdy neměli.

                • Vodník

                  Roman: gulag je povýtce politické (sovětské, nikoli ruské) zařízení k pacifikaci/likvidaci politických odpůrců. Kdežto otroctví nebo apartheid v Americe byla rasová záležitost. Nevím, jestli chápete ten rozdíl.

                • Roman

                  Rozdíl je v tom, že otroci v Americe se měli často lépe než otroci v koncentrácích v Sovětském svazu ještě 125 poté, co Američani zrušili otroctví. Jak to ale souvisí s článkem?

                • karel

                  „Roman

                  Nevím, jak to souvisí s tématem, ale když už jste to vytáhl, tak v Americe zrušili otroctví 125 let před tím, než Rusové (Sověti) zrušili koncentrační a pracovní tábory (které byly i u nás), ve kterých zemřelo podle odhadů 8 milionů lidí. Něco takového v Americe nikdy neměli.“

                  Když už jste u těch milionů mrtvých v sovětských gulazích, nechtěl byste, Romane, něco napsat o mrtvých černoších při přepavě ze západní Afriky do USA.? V 18. 19. století? A o jejich životě nedůstojném člověka na místě jejich zotročení? Literatury je o tom dost. A to už nechci psát o jiných původních etnicích ve státech Federace, které čekal podobný osud. Zločin jako zločin! Víte? Je třeba být trochu nad věcí, nebo mlčet, nepsat.

                • Vodník

                  Roman: o to nejde, ruští nevolníci na tom byli taky kolikrát líp než dělníci v průmyslové Anglii 19. stol. Jde o ten přístup k člověku, na jakém základě se sgreguje a diskriminuje. To thema se sem dostalo, protože někdo lamentoval nad ruským buranstvím; to při vší své otřesnosti postrádá řadu odpudivých rysů, typických pro Germány, najmě anglosasy, potažmo americké WASPy.

                • Roman

                  Karle, opakuji potřetí: Jak souvisí otroctví v 18. a 19. století s diskutovaným článkem? Kritiku Američanů, kteří jsou více jak 150 let po smrti, opravdu nemůžete použít jako univerzální argument do každé diskuse. Nebo snad chcete říct, že když Američané mlátili před 150 lety černochy, tak to opravňuje Rusy, aby dnes mlátili homosexuály? Zločin jako zločin…

                  Vodníku, opravdu chete srovnávat život otroků v sovětských koncentračních táborech (8 milionů mrtvých) na konci 20. století s průmyslovou revolucí v Anglii z 19. století? Chcete snad také tvrdit, že otroctví v Americe před 150 lety ospravedlňuje perzekuci homosexuálů v dnešním Rusku?

                • Vodník

                  Roman: nic takového netvrdím a srovnávám taky jiné věci. Přečtěte si pořádně můj kommentář než na něj zareagujete!

                • Roman

                  Jakou má tedy souvislost zrušení otroctví v USA před 150 lety s porušováním lidských práv v dnešním Rusku?

              • hans

                Vy jste nezachytil aférku Lewinská – „kouření doutníků“ – Clinton? Tehdy komentátoři říkali, že v Louisianě je toto pořád trestné (stejně jako homosexualita) a každý rok pár lidí zavřou.

                Je úplně fuk, na jaké úrovni (stát, federace) v USA dávkují lidem jejich práva, podstatné je že jsou zpravidla o generaci pozadu za civilizovaným světem (například Ruskem).

                Gulagy v Americe jsou samozřejmě normální součástí společnosti. Točí o nich hezké filmy: http://www.csfd.cz/film/7827-frajer-luke/

                8 milionů je nesmyslný blábol získaný metodou padajícího listu (je podzim, sedím, koukám z okna, kolik listů se snáší k zemi…). Reálné je něco přes 1,6 milionu.

                Vodník: političtí odpůrci tvořili v gulagu jen malou část osazenstva, sovětský gulag byl, stejně jako ústav ze kterého utíkal „frajer Luke“, primárně určen pro běžné kriminálníky.

                • Roman

                  Obávám se, že na takové nesmysly vám nebude nikdo reagovat. Věřte si dál svým pohádkám. Všichni historikové blázni, jenom pan hans zná očividně pravdu. Tu pravdu, kterou získal ze sledování filmů…

          • embecko

            Nejake konzervativni hodnoty ziskate, jen kdyz se dobrovolne zucastnite zasadnich nesvobod.
            Treba staci prestat odebirat elektriku a vodu ze site a hned vas darci vasi svobody vystehuji z mesta:
            ttp://blogs.ajc.com/news-to-me/2013/12/18/woman-living-off-the-grid-faces-eviction/?cxntfid=blogs_news_to_me

            Vy fakt musite mit cenzurovany internet, jak nahore naznacuje hans :o)

            • Canadian

              Ano embecko a taky tam bijou cernochy. :-)
              Podle toho vaseho clanku jeste nikdo vystehovan nebyl a nejspis ani nebude. Navic jde o ojedinelou akci nejakeho mestskeho urednika.
              Verte ze znam jak zde v Kanade, tak i ve Spojenych Statech hezkou radku lidi nezavislych na „grids“. Je to ted takova moda a vyrobou solarnich panelu a dalsich zarizeni se zivi cele prumyslove odvetvi.
              Vy sbirate tyhle jobovky jen o USA, nebo se zajimate i o jine zeme ?

          • Vodník

            Canadian: „ja povazuji za hlavni “prozapadni pravicovou a krestanskou hodnotu” toleranci a pravo na svobodu.“
            Tak to se dost mýlíte! :-) Tolerance není v žádném případě nějaká křesťanská hodnota a ta svoboda je tam rovněž pojata jinak než v tom občanském, „bourgeoisním“ slova smyslu.

    • Roman

      Amenre, nemůžete vyvrátit argument druhé strany tím, že jí vložíte do úst své názory a ty pak vítězoslavně vyvrátíte.

      Já jsem tu nepsal o prozapadních, pravicových ani křesťanských hodnotách. Ani o právech pro homosexuály. Psal jsem tu vždy o svobodě. O tom, že stát by měl pouze a jenom chránit své občany, aby jeden neobíral o práva druhého. Pokud se vám nelíbí pochody homosexuálů, nechoďte na ně. Nikdo vás nutit nebude.

      Jakmile však dovolíme, aby stát své občany vychovával, skončíme v totalitě, kterou jsme tu už zažili.

      Dnes to jsou homosexuálové. Kdo to bude zítra? Židé? Jeden Rakušák si na nenávisti k homosexuálům vystavěl svou pověst. Pamatujete?

      • hans

        Že stát by měl pouze a jenom chránit své občany, aby jeden neobíral o práva druhého je ryze Putinovská teze. Kritici Putina tuto tezi odmítají a tvrdí, že stát je povinen vychovávat občany směrem, který určí oni (ti kritici, ne Putin a zejména nikdy ne ti občané) a nový ruský „homozákon“ tomu, té „správné“ výchově, brání.

        Židé to nebudou zítra, Židé stejné privilegované postavení získali už v 60. letech, kdy je na Západě státní výchova oficiálně vydělila ze zbytku lidstva a postavila výše, nad ostatní národy.

        • Roman

          Kritici Putina tuto tezi odmítají a tvrdí, že stát je povinen vychovávat občany směrem, který určí oni?

          Jediný příklad na podporu svého tvrzení byste neměl? Ovšem že ne, jen si z vás utahuju…

          A nebo jste to mylsel tak, že kritici Putina chtějí vychovávat občany směrem ke svobodě a rovnoprávnosti a Putinovská teze je neubírat lidem právo zavírat a likvidovat homosexuály? Ano, pak máte pravdu…

  8. qth

    V Československu byla homosexualita dekriminalizována v r. 1961.
    Jak na tom v té době byly ostatní (zejména kapitalistické) státy?
    Díky za odpověď!

    • embecko

      Anglie 67:
      ttp://www.legislation.gov.uk/ukpga/1967/60
      Skotsko, Irsko 1982.
      Kanada 1969, USA 2003.
      DDR byla o rok drive nezli BRD: 1968/ 69

      Clovek se musi logicky ptat, proc by mel konzervativne smyslejici jedinec mit zajem na legalizaci homosexuality.
      A vypada to na to, ze CCCP uzbrojil zapad na poli lidskych prav :o)

      • Canadian

        S tim „uzbrojenim“ to budete embecko vysvetlit. V Sovetskem Svaze byla homosexualita trestna az do roku 1993, ve Spojenych Statech dekriminalizoval homosexualitu stat Illinois jako prvni v roce 1962 a od poloviny 60 let nebyli homosexualove prakticky stihani ani v ostatnich statech.
        A nemusim vam snad rikat, ze pravo na gay sex neni jedine lidske pravo. Ze zde mame jeste prava projevit svobodne nazor, cestovat, volit, sdruzovat se atd…..
        A to vase slavne CCCP bylo az do sveho rozpadu diktatura jedne strany, zeme obehnana ostnatym dratem. Gulagy a jine hruzy snad pripominat nemusim.

      • Roman

        Proc by mel konzervativne smyslejici jedinec mit zajem na legalizaci homosexuality?

        Protože konzervativně smýšlející jedinec ví, že:
        1. homosexualita je vrozená odchylka, nikdo si ji nevybral a nikdo nemůže být trestán za to, jak se narodil,
        2. homosexualita jednoho neobírá nikoho jiného na jeho základních právech, proto není důvod homosexualitu kriminalizovat,
        3. trestání jedné vybrané skupiny lidí za to, že se chová jinak než většina, je v přímém rozporu s konzervativními hodnotami.

        • Mac

          konzervativně smýšlející člověk? Kristovanoho :-)))) v kontextu naší zkušenosti s konzervativně smýšlejícími ódéesesmany, ODAáky, topisty a jinou chamradí, je pojem „konzervativně smýšlející jedinec“ jedna z nejhorších nadávek.
          Tím bych tady moc nemachroval :-)))

          • Mac

            mimochodem – mezi konzervativně smýšlejícími jedinci je spousta tzv. praktikujících katolíků (např. Petr Přesčas Nagy, chemický al-Kalous a další). Docela rád bych se někde dočetl o podpoře homosexuality ze strany katolické církve

              • Mac

                tolerance je to, že si nečeho nevšímám a nechám to žít, podpora je to,když někomu zametám cestičku – třeba legalizací, uzákoněním homosvazků, adopcí dětí, postupným vytvářením atmosféry, že normální je homo, nenormální hetero.

                Ještě byste chtěl něco vysvětlit? Vono je to tptiž asi marný, takže bych nerad dále ztrácel čas :-))

                • Roman

                  A přijde vám, že „legalizace homosexuality“ spadá spíše do kategorie „že si nečeho nevšímám a nechám to žít“ a nebo do kategorie „někomu zametám cestičku“?

              • Mac

                jo, taky bych měl na vás jeden dotaz. Pochodujete v růžovém tričku v Pride Parade? anebo jste jenom blábolením o svobodě a vstřícnosti k homo zpitomělý hetero, kterej se jednoho krásnýho dne probudí a zjistí, že je příslušník menšiny, protože všechny ty tolerance a vstřícnosti a svobody vedly k jedinému vyustění – být homo je cool, hetero je nemoderní….

                • Roman

                  Takže co navrhujete vy? To jsme tu totiž ještě neslyšeli – zavírat homosexuály za to, jak se narodili, nebo je rovnou kastrovat? Tedy například povinné testy na faloplastometru po dovršení 15. roku života a doživotní vězení nebo ještě lépe poprava při zjištění sexuální odchylky?
                  A koho se budeme zbavovat potom? Černochů? Arabů? Pravičáků? Imigrantů? Přece byste se nechtěl jednoho krásného dne probudit a zjistit, že jste v menšině, protože cool je být černoch, Arab, pravičák a imigrant…

  9. Canadian

    Vidim Macu, ze mate v diskusich stejny problem jako Amenre. Kdyz nevite kudy kam, vlozite protivnikovi do huby nejaky nesmysl a pak ho vitezoslavne vyvracite.
    Nikdo tady namluvi o „podpore homosexuality“. Homosexualitu at si podporuji sami hosexualove. Rec je o lidskych pravech. To znamena pravech pro lidi. Vsechny lidi. Homosexualy, katoliky nebo treba filatelisty.
    Vy, jedinci kterym komunisticka diktatura pokrivila svet okolo byste si meli konecne uvedomit vyznam slova svoboda. A to, ze vsechen ten utisk, cenzura, nasilna prevychova a GULAGy jeste nic nevyresily.
    A v prvni rade by si to mel uvedomit byvaly agent KGB Putin. Protoze tim, jak ted tesne pred olympiadou propousti z vezeni vsechny sve obeti (krome tech zavrazdenych pochopitelne) ze sebe dela jeste vetsiho vola.

    • vera

      Představitel tak velké země, a nemá ve svém okolí nikoho, kdo by mu tak dobře radil, to je fakt na pováženou:-)

    • Mac

      zase demagogicky plácáte, člověče kanadský!!!
      reagoval jsem na canc Romana:
      „Roman
      Proc by mel konzervativne smyslejici jedinec mit zajem na legalizaci homosexuality?“ A dále popisuje, proč takový člověk má zájem na legalizaci.
      nevím, jak si tento text vysvětlují kanadští konzervativně smýšlející jedinci, ale pokud má někdo „zájem na legalizaci homosexuality“, tak to holt asi bude někdo, kdo homosexuály podporuje. Nebo ve svých argumentačních veletočích budete tvrdit, že konzervativec mající zájem o legalizaci homosexuality je jejím odpůrcem????!!!!!
      Čéče, vy se ocitáte ve značné argumentační nouzi a tak kvákáte hlava nehlava o tom, jak komu komouši co pokřivili :-)))))

      • Roman

        Právě jste dokázal, že vaše černobílé vidění světa vám skutečně nedovoluje zaujmout k věcem jiný postoj než je podpora nebo odmítnutí.
        Vězte tedy, že tím, že toleruji homosexuály, černochy, Židy nebo cikány, tedy že jsem proti jejich stíhání za to, jací jsou, tak to ještě ani v nejmenším neznamená, že bych je jakkoliv podporoval. Pouze říkám, že tito lidé mají stejná práva jako kdokoliv jiný.
        Chápete ten rozdíl?

    • Vodník

      Canadian: je právo propagovat homosexualitu na veřejnosti nebo na školách základním lidským právem?

      • Canadian

        Vodniku, zakladnim lidskym pravem je moznost projevit svuj nazor. A „propagace homosexuality na verejnosti“ je tak siroky pojem, ze muze byt zneuzit kdykoliv se Putinovi a jeho boys zamane.
        Napriklad – nechame te nosit ruzove kalhotky, ale kdyz navic reknes neco proti Putinovi, tak te zavreme za propagaci homosexuality.
        Typicky priklad, jak funguje policejni stat.

        • Vodník

          Canadian: já myslím, že to široký pojem není, že je to docela přesný pojem a nošní růžových kalhot (za které Vás v Rusku samozřejmě nikdo netrestá) do toho nepatří. Svoboda slova je v Rusku větší než v ČR (dokud Pussy Riot protestovaly proti Putinovi na veřejnosti mimo kostel, nikdo je nezavřel).

          • Canadian

            Presne tak Vodniku. Vsichni ti zavrazdeni ci uvezneni (at uz se jedna o oligarchy, novinare, teplouse, spiony nebo punkrockery) maji spolecnou jednu vec. Postavili se proti Putinovi.
            Ale zavreni byli udajne za neco uplne jineho…..
            Kdyby se Pussy Riot vyhnuly kostelu, prisil by jim batuska Vladimir ruseni nocniho klidu nebo prave ty ruzove kalhoty.

              • Canadian

                Kdyby Pussy Riot neurazely Putina v kostele, nesly by do vezeni….
                Ten pan vod KGB je dobrak od kosti a necha na sobe drivi stipat.

                • Vodník

                  Canadian: kdyby Pussy Riot neurážely Putina v kostele, tak by do vězení skutečně nešly – vždyť to dělaly a opakovaně! Dokonce ani za veřejné hanebnosti, které by jim v Americe neprošly, nešly do vězení. Ale já vím, ony by tam šly dříve nebo později tak či onak, jako všichni, co kritisují Putina, že? Takhle myslí můj bratranec taky – ten ovšem žije v Česku a věří pravicovým mediím jako evangeliu, protože je naivní jako dítě.

                • embecko

                  Putina urazely uz cely rok pred tim, porusily mnoho zakonu a nic se nedelo. I verejny ohlas byl minimalni. Ovsem v poslednim pripade vstoupily na pudu cirkve a tak Rusum dosla trpelivost.
                  Nejen tam, kde biji cernochy, by tyhle holciny sedely uz velmi, velmi davno.
                  No ale kdyz za to muze Putin, tak za to muze Putin, s tim se zrejme neda nic delat.
                  A taky zbroji jako o zivot…jako by lide zapomneli na cestne slovo od NATO, ze se nebude rozsirovat do postsovetskych satelitu. A na vsechny ty barevne revoluce, se kterymi nemely Zapadni staty vubec, ale vubec nic spolecneho. Clovek se naopak divi, ze vydrzel tak dlouho nezbrojit.

    • Amenre

      Jeste jste chlapce neprekousnul, ze jste sam sebe oznacil za dusevnicho mrzacka, kdyz ste reagoval na post, ktery nezminoval vase jmeno ? :))
      MImochodem kdyz jsme u tech lzi, tak vysvetlete jak mohla byt homosexualita v Sovetskem svazu zrusena v roce 1993, jak pisete vyse – nebo si vymyslim ? :)

  10. Gora

    Velice pěkný článek, Tribune, co zajisté chytne západního liberála za osrdí. Co si to ty šmějdi ze zápaďáckýho kapitalismu dovolují, nepřijet do kanibalské chýše primitiva, co nejen že je pro něj normální „žrát“ svého bližního, ale ještě u stolu mlaskat a krkat o stošest? Tomu má návštěva z civilizovaného kraje jako tleskat i když se jí vnucuje že jistý národovecký naturalalismus ztělesněným neustále balzamovaným „vůdcem“, který prohrál bitvu i válku o „lidské dobro“, je civilizovaný a to už jen proto, že místo konání pro zimní (to už spíš letní:-) olmypijské hry, jako je Soči, je absoluitně nevhodné nejen tím, že nemá potřebnou infrastrukturu, ale ani už navýsost nutnou přírodní scenérii?

    Pak ovšem musí nastoupit budování ala poručíme větru dešti, aby věrchuška měla pro svůj rázovitý lid „další dastiženie naródnovo chazjájstva“, bez ohledu na to, že kvalita toho, co nelze vybudovat na návrh západních architektů, jako třeba sjezdovky pro alpské lyžování, bude degradována především technicky? O tom, že volba pořádat hry připadne velmoci, co má jako svoji jedinou devizu věc, kterou svým umem a pílí nebvybudovala, ale (s)prostě jen drancuje a těží a jí vydírá celý svět? Že má pořád velký jaderný arzenál a může (když to nepůjde energeticky) vydírat civilizované části světa prostě jen prostým násilím?

    Takže Tribune, jak přimět (třeba násilím?) prezidenty, aby se učastnili návštěvy cizí země, při příležitosti sportovního svátku, který Rusko nejenže nezvládne technicky, ale určitě (a těším se na to) ani politicky tak, jak jsme my v západní Evropě zvyklí, tedy politicky korektně? Takže až budou někdy přístě ZOH třeba v Aspenu (ano, to je vhodné středisko pro konání ZOH), Lake Louise (ano, to je vhodné středisko pro konání ZOH), Garmisch-Partenkirchenu (ano, to je vhodné středisko pro konání ZOH) anebo v Chamonix (ano, to je vhodné středisko pro konání ZOH) pak za trest za nepřijetí prezidentů těchto zemí, tak se těším na vaše lkaní o tom až odmítnou přijet Putin, Kim-Čong Un, Chu Ťin-tchao anebo Nicolás Maduro, jak tím zvednou praporce válečného štváčství:-). I když z toho asi Hollande, Gauck a Obama budou hodně „lítostiví“, takové politické celebrity nevidět na sjezdu, kde zajisté výše jmenované státy jako sportovní lyžařské „velmoci“ budou mět dekorovat sjezdařku Lindsey Vonn jako podporovatelku ruských homosexuálů anebo za to samé též rakouského slalomovového velmistra Marcel Hirscher. Tedy pokud Rusko „nevypěstuje“ nějakého svého šampiona, který by se v této apské disciplíně dostal výše než na 30.místo:-)

    Inu, pak je legrace sledovat, jak na tento fakt zareaguje „levicový“ prezident USA, a ještě více levicový prezident Francie v symbioze s konzervativním religinistou, v podobě bojovníka proti východoněmeckému socialismu, Joachima Gaucka. Kterého ohlášený počin „neúčastnit se“ (ó, jak zločinné a agresivní!) si dovolil mentorovat a zase naši zemi (po skandálních výrocích o Sudetských Němcích a Palestincích) náš alkoholik a diplomatický buran a politický hrubián a t.č. bohužel prezident ČR, Miloš Zeman (teším se až mu poradí nejmenovat vládu, kvůli nekompetentnosti nově jmenované ministryně obrany Ursula von der Leyen jako evidentně ještě nekompetentnější než snad jakým je alespoň pohlavím muž a pravděpodobný voják Martin Stropnický) stejně jako si dovolil Gaucka poučovat, jak on řekně veřejně do učí Putinovi, že by se propagace homosexuality neměla trestat, jaké se např. dopustila americká zpěvačka Madonna tím (dokonce byla v nepřítomnosti obžalována!), že si dovolila zazpívat pár písniček a verbálně podpořit v Rusku svobodu homosexuálů, tak jak to ten náš kořalečník „z oči v oči“ tomu Putinovi vytmaví, protože ON tam přeci pojede a zajisté, jak sám veřejně řekl, mu toto řekne!

    • jvf

      To jste fakt potřeboval tolik slov na to, abyste nám sdělil, že o současném Rusku vůbec nic nevíte a posuzujete ho podle předpotopních ideologických předsudků?

      • Kamil Mudra

        „Že má pořád velký jaderný arzenál a může (když to nepůjde energeticky) vydírat civilizované části světa prostě jen prostým násilím?“
        Já myslel že tohle je o USA. :-)

        • Mac

          voni tydlencti ideologičtí fanatici górovci to mají celý popletený. USA věnují ročně na zbrojení trojnásobek toho, co Rusko, ale Rusko vydírá……
          je fakt, že US boys se nějakým vydíráním moc nezdržují. Ti prostě píchnou co dva roky prstem do mapy, naflákají tam bomby, udělají totální bordel, přinesou smrt statisícům, vesměs civilům a je po ftákách.
          Jakýpak sraní s nějakým vydíráním…..
          a górovci nadšeně hýkají a ještě posílají sponzorské dary US army, aby měli svoje logo na mírových, přátelských a samozřejmě humanitárních Tomahawkách :-)))

          • Roman

            Tak to jste si pěkne od plic ulevil, jen co je pravda.

            Bohužel však kritiku USA nelze použít jako univerzální argument na cokoliv, neboť nemá s diskutovaným tématem nic společného.

            • Mac

              naprosto správně, Romanovče.
              S diskutovaným tématem má něco společného pouze kritika jediného zla v kosmu – Putinovského Ruska :-))))
              s tou černobílou proAMI a antiRUS hysterií jste k smíchu.
              Klidně ještě něco plodného a přínosného napište, určitě vám to uleví, ale – sorry – už reagovat nebudu. Jste příliš velký fanatik :-)))

              • Roman

                Pokud byste si přečetl článek, na který reagujete, tak byste mozná zjistil, že je o Rusku a ne o USA.

                • Mac

                  pokud byste si přečetl článek a následující debatu, zjistil byste, že řeč není zdaleka jenom o Rusku. Kromě toho – vy máte nějakej mandát k tomu určovat druhejm, o čem a jak mohou diskutovat? Proboha to snad ne, to by byla vaše demokracie ohrožena, to si doufám uvědomujete, nééé??

                • Roman

                  Nechci vám nic určovat, ale aby vaše příspěvky dávaly smysl, tak byste musel vysvětlit, jak souvisí výše rozpočtu USA na obranu s neúčastí vrcholných politiků na olympiádě v Rusku, aby demonstrovali porušování lidských práv v této zemi.

        • Gora

          USA „vydírají“ toliko necivilizované země, lépe řečeno diktatury, kde se zavírají a lidi pro své politické postoje nikoli země civilizované, kde liberální demokracie chrání lidská práva NEJEN většiny, ale i etnicky, nábožensky či kulturně odlišných menšin, včetně té homosexuální.

          Jak ta „mírumilosvnost“ vypadá v podobě Ruska směrem k nám, do západní Evropy, tedy k tomu civilizačnímu a kulturně-politickému etalonu výkonu lidských práv (které evropští státníci bez ohledu na politickou příslušnost kritizují na vnitřní politice v Rusku, a kteří, Ó Bože odpusť, odmítli jet tleskat Putinovu samoděržaví do Soči), které vyžadují i po Rusku, tak jak ona „mírumilosvnost“ Ruska vypadá, popisuje velice dobře Karel Dolejší na Britských listech (zajisté to ne-neoliberálním webu)

          „Počátkem listopadu ruské bombardéry nacvičovaly nálety na neutrální Švédsko, ale také na Pobaltí a Polsko. Není to ovšem nic nového: K podobným událostem dochází v poslední době dosti často, v médiích se objevily např. případy z března, dubna a června týkající se porušení vzdušného prostoru neutrálního Švédska a Finska. To Evropana těžko může nechat podobně chladným, jako když se totéž přihodí v daleké Kolumbii. Ani takové agresivní kroky ovšem nemohou zabránit osobám obojího pohlaví zamilovaným do Vladimira Putina, aby zasílaly emaily plné vyznání náboženské víry, podle níž je pouze a jedině dnešní Rusko zárukou světového míru, zatímco já mu prý nasazuji psí hlavu. Inu nenasazuji: Jsem vskutku rád a oceňuji, že při posledních manévrech Zapad v Rusku a Bělorusku byl tentokrát vynechán simulovaný jaderný úder na Varšavu. A také mě těší, že – aspoň pokud je mi známo – už několik let nebyla provedena simulace zničení všech velkých sídel v ČR jadernými střelami.

          Přiznám se, že svým způsobem závidím oběma bohorovným stranám, které přihlížejí novému vyostřování vztahů mezi Západem a Východem prakticky bez mrknutí oka. Jak těm, kdo jsou si kontrafaktuálně naprosto jisti mírumilovností ruských úmyslů, tak těm, kdo vědí s naprostou jistotou, aniž by věnovali studiu problému podstatnější úsilí, že si Rusové nikdy nedovolí na nikoho v Evropě zaútočit.“

          Inu, stálé spory o to, kdo nás, západní Evropu ohrožuje nejen svým zbrojním potenciálem, tedy jestli více KLDR, Irán nebo někdo další z Blízkého východu, pak nabírá zcela jasných kontur ve světle toho, kdo nacvičuje konkrétní útoky na konkrétní cíle konkrétních evropských států, jestli od moci odstavený Ahmadínežád, Kim-Čong-Un jenž zatím spíše popravuje své spolu-vládnoucí rodové příbuzenstvo, anebo nám někdo docela blízký, tedy alespoň podle té naší zkušenosti, která nám dala už jednou zakusit imperiální choutky a touhu ovládat ty, kteří podle mentality těchto lidí, patří do jejich „sféry vlivu“.

          Taková nezlomná víra, to je panečku věc…“

          Naštěstí stát, kde v žilo ještě v r. 2006 40% lidí pod hranicí bídy by dlouho expanzivní válku vést nedokázalo, protože by jim skoro polovina obyvatel umírala hlady.

          • Mac

            pane Góro, při vší úctě, žvaníte ukrutné nesmysly. To, která země se USA nelíbí a tak tam naklapou se svou armádou a bombami, přece vůbec nesouvisí s nějakou civilizovaností nebo necivilizovaností té které od US agresora napadené země. Jediným kriteriem je to, zda ta země vlastní pro USA zajímavé nerostné bohatství, či leží z pohledu USA v zajímavé geostrategické oblasti.
            Vaše kydy o tom, že USA zasahují někde na obranu lidských práv obyčejných občanů té které země, jsou směšné až k pláči. Nepřipadáte si někdy jako hňup? Vy znáte svět jenom ze studia ideologických příruček vydaných republikánskou stranou, že jo?
            Mimochodem – už vám namalovali vaše logo na ňákej ten humanitární tomahawk, když je tak nadšeně sponzorujete?

            • Canadian

              Milej Macu, zatim neznam zemi ve ktere by Amerika po osvobozeni od diktatury neumoznila usporadani svobodnych, demokratickych voleb. Od zapadni casti Nemecka, pres Japonsko az po Grenadu, Afghanistan a Irak. Znamy levicak Slavoj Zizek dokonce upozornuje na to, ze se v Iraku muze svobodne projevovat a voleb ucastnit i komunisticka strana. Akorat ze ji nikdo nevoli….. :-)
              Ze se svobodne volby a zavadeni demokracie ruznym zastancum diktatoru a komundirum nelibi, to uz je jina.

              • Mac

                jo táák, v Iráku a Afghánistánu USbombarďáci zavedli demokracii ??!! tak to jo, začínám trošku rozumět vaší poněkud úchylné logice a úrovni vědomostí o tématu. A jste si jistej, že cena za tu údajně zavedenou demokracii nebyla trošku přehnaná? A jste si jistej, že o tuto „demokracii“ made in USA běžnej Iráčan či Afghánec stojí??
                A tímto končím debatu, s vymatlanými fanatickými zaslepenci to je vždy ztráta času

                • Canadian

                  Muzes milej Macu nadavat a zurit jak chces, ale ve vsech Amerikou obsazenych zemich se svobodne volby uskutecnily. A hlavne – Amerika se potom do tamni politiky nemichala. Komunisty nenechala kandidovat jen v Iraku, ale treba i na Grenade. Pokud znas jedinou zemi kde se tak nestalo, dam se rad poucit. Jinak prestan nadavet, jsi trapny.
                  Problem tvuj a tvych soudruhu spociva nejspis v tom, ze jste si za 40 let diktatury na komunisticke lzi tak zvykli, ze se ted bez nich neobejdete. I kdyz mate k dispozici zpravy nejlepsich svetovych agentur i reporteru, utikate „home to mama“. K primitivni propagande Putinovych goril, Ahmadinezadovych ajatollahu a obskurnich ceskych komunistickych webiku, ktere opisuji tyhle hlouposti (plus nesmyslne konspiracni teorie) jeden od druheho.
                  A pak se divis, ze nevis nic o svete okolo a ze se ti lide smeji…..

  11. mistral

    Roman chce něco k diskutovanému tématu:

    takže těším se na sportovní disciplíny, které mě baví. Trapný bojkot POKRYTCŮ nikoho zajímat nebude.

    • Roman

      Nikoho? Evidentně zajímá novináře všech médií na světě, zajímá Tribuna natolik, že o něm vydal článek, a všechny zdejší diskutéry, kteří o něm diskutují. To vám přijde málo?

    • Mac

      největší průser je, že ta olympiáda – navzdory šaškovským sebezviditelňujícím gestům pár frustrátů a následnému hysterickému blití novinářských prostitutek a jednoho zpitomělého Romana – že ta olympiáda prostě bude v klidu zahájena a po třech týdnech s největší pravděpodobností skončí sportovním, ekonomickým a politickým úspěchem Putina. A místní protiruské hysterky dostanou tuplovanou menstruaci :-))))

        • Mac

          ha, velká nula se probral aze svého frustrátského pravounského kómatu, sláva.
          takže ubrečená militantní pravounská soldateska je komplet

          • MartinO

            Truhlíku,
            jsem rád že jsi opět zapomněl na svůj svatosvatý slib že už na mne nikdy nebudeš reagovat a opět diskutuješ „k tématu“ :-D
            Dej si do googlu “ OH Soči náklady“ a počti si o tom tvém ekonomickém úspěchu :-D

            • Mac

              reagovat na tebe je tak půvabné, ňoumo. Mně je úplně u prdele, jestli OH skončí úspěchem nebo průserem, jenom chrochtám, jak taková blbost dokáže frustráta jako jsi ty vyvést z rovnováhy. Frustrát je tak posedlý přáním, aby ta OH byla ztrátová, že neváhá i gůglovat :-))))))))))))
              mimochodem, blbe: reagovat a rejpat do mě jsi začal TY (a to navzdory svému komsomolskému slibu, že mne budeš přehlížet). Tak teď nefňukej

              • MartinO

                Já jsem nic takového nesliboval, truhlíku. Nadáváš tolika lidem, že už se v tom trochu ztrácíš :-D
                Já jsem nic googlovat nemusel, já to vím i bez googlu. Ten google byl pro tebe abys nemlel blbosti.
                V každém příspěvku opakuješ nejméně 2x-3x oponentovi, že je frustrát. Tvůj kámoš emesko by řekl, že si do jiných projektuješ svůj vlastní komplex :-D
                Běž raději zase vypracovat nějaké smlouvy, ty náš malý „právníku“ :-D

      • Roman

        Sportovní úspěch putina? Ve které disciplíně Putin nastupuje?

        Nemyslím si, že by olympiáda skončila nutně krachem. Díky gestu vrcholných politiků ale teď celý svět ví, že v Rusku jsou pošpapávány základní lidská práva. O to tu šlo a to se podařilo.

        • hans

          Boží prostoto. Díky gestu vrcholných západních politiků celý svět ví, že Rusko něčím naštvalo největší a nejbrutálnější porušovatele lidských práv.

          A my zase víme, že vy země a státníky porušující lidská práva milujete a hájíte

    • Mac

      Holanda mají frantíci tak akorát plné zuby, tak se, chudáček, na chvíli snaží odvést pozornost jinam. Nějaké ideály a pevné politické postoje v tom vidí pouze romanovci :-)))

      • MartinO

        Vždyť Hollande by měl být modla všech socialistů a komunistů. Chce přece bohatým napařit 75% daň, což je váš sen. Není to sice ideálních 99%, ale aspoň něco.
        Najednou ho mají frantíci plné zuby a je to chudáček? WTF? Inu, jak se to zrovna hodí, že :-D

        • Mac

          frustrátská Velká nulo, tvoje blábolení je takřka bezchybné, až na to, že já jsem poslední, kdo by chtěl takový hovadský sazby DPFO. Přece nebudu preferovat snižování domácího rozpočtu. Chápeš to, pravounský jednozávite?

  12. Roman

    Bojkot Hollanda jistě není cílen na biatlon. Pokud by byl, pak by měl článek smysl, protože by se politika týkala sportu. Protože se však netýká sportu ale účasti politiků, tak nemá článek žádný smysl.

  13. Kamil Mudra

    Na svém bývalém pracovišti jsem měl kolegu kterého nebavily návštěvy u manželčiných rodičů. A tak využil probíhající protikuřácké hysterie a toho že její rodiče jsou kuřáci a vyvlíkl se z těch návštěv prohlášením že do toho zahuleného bytu už chodit nebude. Je fakt, že je nekuřák a u něj doma se nekouří.
    Ale také je fakt že zahulená hospoda, ve které se schází dvakrát až třikrát týdně s kamarády, mu nevadí. Nebo to aspoň nijak nekomentuje.
    Frašky nahoře, frašky dole …
    Ale proč by nemělo mít smysl když o nich někdo napíše? Jako o čemkoli jiném co život přináší?

    • Roman

      Smysl má psát o tom, že někteří vrcholní politici nepojedou na olympiádu v Soči. Smysl má ptát se jich na důvody. Smysl má zkoumat, jestli jsou jejich důvody oprávněné, tedy jestli se v Rusku skutečně dodržují lidská práva a jestli si jsou před zákonem v Rusku všichni rovni. Smysl má ptát se Zemana, jestli hovořil s Putinem o stavu lidských práv v Rusku, jak sliboval.

      To, co nemá smysl, je interpretovat neúčast politiků jako pokračování studené války, jako téměř bojkot her a jako vytváření umělého nepřítele.

      A co už vůbec nemá smysl je srovnávání Ruska se Saúdskou Arábií. Argument „když v SA můžou popravovat homosexuály, tak proč by v Rusku nemohli“ postrádá jakoukoliv logiku.

        • Roman

          Píše se o Rusku, protože se státníci rozhodli nejet na olympiádu v Rusku. Pokud by se rozhodli nejet na olympiádu v SA, psalo by se o SA. Rozhodně mi není „šumák“ porušování lidských práv kdekoliv na světě.

  14. Tribun

    Takže zatím jsem pochopil dvě věci:
    1. Pravda o Rusku je realitě Ruska nadřazena a vlastně s ní nemá nic společného.
    2. Když jde o to být proti Rusku, stanou se z těch nejzavilejších pravičáků levicoví extrémisté.

    • Roman

      1. Pro mě je „pravda“ slovní popis reality. Nechápu tedy, že tyto dva pojmy odlišujete.
      2. Nejde o to být proti Rusku, ale postavit se proti pošlapávání základních lidských práv a svobod, ať už se tak děje kdekoliv. To spíš vy si utváříte názory tak, abyste mohl kopat do USA. Nebo jste snad za svou bloggersou praxi vydal byť jediný článek, který by se stavil na stranu USA? Spíš by se tu hodilo tvrzení, že když jde o to hájit Rusko, tak se i z levičáků stanou homofóbové, jak tu můžeme reálně pozorovat.

    • Gora

      Kdepak Tribune. Proti Rusku projevit svůj protest tak, že tam prostě nebudu jezdit na návštěvu, protože se mi eklují jejich mravy, prostě není agrese. AGRESE by byla tam naopak jet, nejsem-li tam vítán. Máte poněkud prohozené pojmy vycházející ze společenské etikety…U proletářů to snad ani nepřekvapí:-).

      Vyzvu-li dámu k tanci, ta má právo mě odmítnout, učiní-li tam ona, a já kdybych učinil to samé, budu naopak za hrubiána. Je zde prostě předpis, že muž, pakliže se chce účastnit akce v lepší společnosti, pak krom toho, že by měl mít na útratu, musí přijmout pravidla, která jsou stanovena pro takové akce. Obvykle společenskou elitou, která stanovuje (především pro sebe sama) vysoká a přísná měřítka společenské etikety.

      Že Putin netuší, že EU a země jako Německo a Francie nejsou a nikdy nebudou ruští mužici, co když se na ně houkne, udělají i tu největší odpornost, neznamená, že tento typ necivilizovaného jednání, bude civilizačně vyšší (co se týče té etikety, spor o to, jakým druhem etikety se řídit tam, kde je to sporné – pak vždy tou s vyššími nároky) etiketou jejíž nedílnou součástí je především liberální, původem anglosaská etika dodržování lidských práv, pak taková má přednost.

      Nakonec Soči, jak jsem už napsal, bude určitě velkou podívanou, protože prostě ta necivilizovanost Ruska se určitě projeví v momemtě, kdy se najdou západní sportovci a předpokládám, že ve svých sportech prostě mistři, kterým sami Rusové nebudou stačit, kteří se na dané téma nějak veřejně vyjádří a projeví tak svůj názor. Třeba použitím duhové vlajky, nebo verbální či nonverbální podporou, posunkem směrem k podpoře homosexuálům. Mnozí z nich se nechali slyšet, že tak učiní.

      Inu máme se na těšit. Zmlátit, zavřít umlčet se dá novinář ala Politkovská nebo předseda strany Jabloko, mistr světa v alpském lyžování, německý sáňkař, německá biatlonistka, americké sjezdařky, všichni ti, co budou stát na stupněch vítězů zpacifikovat násilím (jak jinak v ruském „pojetí“ demokracie je běžné) půjde podstatně hůře než předáka opoziční politické strany a nezávislou novinářku.

      • vera

        Gesto na podporu homosexuality…budou si stahovat kalhoty neboco? už v průvodu? Tak to se fakt ntěším :-D:-D konečně si tu olympiádu fakt užiju :-D Jedna společenská elita nedovolí znesvěcovat nevhodnými gesty posvátnou půdu kostela, a je za to trestána jinou společenskou elitou, která přijede na olympiádu dělat obscénní gesta na stupních vítězů. Nebo i v politických lóžích? A nepřijedou jenom ti politici, kteří nemají co ukazovat? :-D

        • Gora

          Tak se Probůh nedívejte, nakonec olympiáda je obscenní sama o sobě, pohled na namáhající se těla – je obscenní sám o sobě. Zvlášťe chcete-li druhým vnucovat sakrální „znesvěcování“ i na stadiony a sjezdovky. Naštěstí církev je v civilizovaných zemích natolik zdrženlivá k věcem konajícím se mimo její výsostné území (což ji nakonec zapovídá právě Listina základních práv a svobod, protože na svém majetku a se svými hosty, si mohu opravdu dělat co chci a s čím oni sami budou též souhklasit, a žádná vera mi to nemá moc zakázat) a něco podobného platí i pro Olympiádu. Vyvěšení vlajek Tibetu je také gesto (možná pro vás je to vlastě vysoce obscenní – neb se jedná o „vystrčení“ či „vztyčení“ nějaké věci.). Se vší obscénitou, takže ovšem nezbývá vám nic jiného než zatnout zuby a své svátosti si konat sama a na svém:-) – no a jestli se to Rusům nelíbí, pak ať nepořádají ZOH. Nakonec jak jsem psal výše, technicky nemožnější a ekonomicky více zubožený resort si ovšem Rusové těžko mohli vybrat a pro ty, co jsou zvyklí na Val Gardenu, Courmayeur, St. Anton, Kitzbühel nebo Aspen se budou tomuto „horskému“ středisku budou opravdu jen smát..

          Jak se to dělá konkrétně se můžete dočíst zde…

          „Ruský soud odmítl žalobu na Madonnu kvůli podpoře homosexuálů

          Petrohradský soud odmítl vyhovět žalobě místních občanů na americkou zpěvačku Madonnu. Ta prý při srpnovém koncertu svými slovy a gesty na obranu homosexuálů ohrozila mravnost mládeže. Skupina žalobců z řad petrohradských občanů žádala za údajnou morální újmu astronomické odškodnění 333 milionů rublů, tedy v přepočtu 212 milionů korun.

          Zpěvačka se podle očekávání ani dnes k soudu nedostavila, i když prý mohla, protože měla přestávku mezi posledním koncertem v USA a příštím vystoupením v Mexiku. O procesu patrně ví, protože téma mezitím proniklo i na americké televizní obrazovky.

          Terčem žaloby devíti aktivistů ze sdružení Odborový svaz občanů Ruska jsou i pořadatelé petrohradského koncertu, protože prý neudělali nic, aby překazili porušování místního zákona.

          V Petrohradu od jara platí zákaz propagandy homosexuality, kterou staví na roveň pedofilii. První pokutu místní soud před časem vyměřil aktivistovi komunity gayů, který proti zákazu protestoval. Místní úřady však na koncertu americké zpěvačky zřejmě neshledaly nic závadného, a tak ji žalují jen místní ochránci mravnosti. Za hlavní důkaz proti Madonně považují její slova na koncertu, kterými vyzvala obyvatele někdejší ruské metropole ke snášenlivosti vůči sexuálním menšinám.“

          P.S. Chystejte soudy pro sportovce:-)

          • vera

            no teda, vy byste mě chtěl připravit o základní lidské právo dívat se? A užívat si své představy?? Tomu říkáte tolerance?? Klasickou sexualitu snad ještě nikde nezakázali, nebo se, ach, mám přestat smát? :-) Ale mně pořád přijde legrační ta bouřlivá obrana pofiderního práva na propagaci homosexuality jenom proto, že zákon přijalo Rusko. Když jsem se dívala dál, našla jsem že úplně stejný problém mají gayové v Rakousku, které zakazuje zobrazování stejnopohlavní chlípnosti v tisku i filmu i všude. A ani jinde to není jednoduché. Soužití gayů nedovoluje třeba taková Itálie. Manželství nemůžou uzavřít ve Švýcarsku, Japonsku, Austrálii. Nevím jestli jsem rozuměla dobře – pokud je uvedeno, že v USA nemají antidiskriminaci na federální úrovni , mohou býti na federální úrovni diskriminování? Zajímavé je, že federálně je homosexualita v USA legální až od roku 2003. Hm. Mně celý ten humbuk přijde, jako když maminka zabaví synovi celý ročník časopisu Playboy, a on ho tak nutně potřebuje…takže mu kamarádi něco dovezou. A budou s tím provokativně mávat:-) Víte, mám pár takových kamarádů. Prožili si svoje, spoustu posměchu, ale nikdo z nich nepovažuje problém růžových průvodů za ohrožení lidských práv, když mají vyřešeno, že spolu mohou legálně žít. Tož tak:-).

            • Gora

              Nebudu vám vymlouvat, že právo se dívat nerovná se právo někomu nařizovat, co smí říkat a co ne, protože celá propagace je v zásadě jen omezováním práva shromažďovacího a svobody projevu (obvykle verbálního). Samozřejmě lze kriminalizovat i nonverbální aktivity jako vzájemný lidský dotyk na veřejnosti nebo to, co obvykle považujeme za intimní projev citu jako polibek, pohlazení atd.

              Mohu vás upozornit, že analogii k ruskému zákonu v EU nenajdete, ale nakonec ono nejde jen o onen zákon. Jde o fatální porušování lidských a občanských práv obecně. Takové, že nastat kdekoli v EU především levice a různé občanskoprávní organizace budou křičet, ať se jedná o ochránce práv zvířat, feministky, ekology nebo příznivce alternativní kultturnmích performancí konaných na veřejných místech alterglobalisty a anarchisty.

              Tady máte něco pro doplnění si svých /velice chabých informací, resp. desinformací, že něco takového by bylo možné v Rakousku, Švýcarsku nebo kdekoli jinde/.

              „Olympijský oheň pro Soči vrhá světlo i na porušování lidských práv v Rusku

              Zároveň s cestou olympijského ohně na ZOH v Soči rozjíždí Amnesty celosvětovou kampaň s cílem poukázat na žalostný stav ochrany lidských práv v Rusku.
              Olympijský oheň může ozářit porušování lidských práv, které by tamní úřady radši skryly za slavnostní výzdobu. Je velmi důležité, že ti, kteří se chtějí her zúčastnit, si dobře uvědomují omezení, která ruské úřady uvalily na své občany a celou společnost, a chtějí využít svého vlivu na odpor proti tomu,“ říká John Dalhuisen, ředitel programů Amnesty International pro Evropu a střední Asii.

              Statisíce členů Amnesty International (AI) všude po světě proto rozjely zároveň se začátkem cesty olympijského ohně sérii protestů a happeningů. Příznivci a členové AI od kanadské Ottawy přes Portoriko, Varšavu, Paříž, Brusel až do Moskvy organizují krátká setkání nebo stávky na veřejných místech a také před ruskými ambasádami. Cílem je zvýšit povědomí o narůstajícím potlačování lidských práv, svobody projevu a shromažďování.

              „Olympijská fanfára a velkolepá show neschovají skutečnost, že jsou pošlapávána základní lidská práva, která by měla být naopak ruskou ústavou a také mezinárodními dohodami, které země podepsala, chráněna,“ dodává Dalhuisen.

              Kampaň Amnesty International se zaměří na následující témata:

              – Tři vězni svědomí: Vladimir Akimenkov, Artjom Savjolov a Michajl Kosenko jsou už víc než rok uvězněni za své pokojné vyjádření práva na svobodu projevu a shromažďování. V květnu 2012 byli zadrženi na Blatném náměstí v Moskvě uprostřed masového protestu, který byl součástí demonstrací po prezidentských volbách v roce 2011 a 2012. Třináct lidí je kvůli těmto protestům před soudem a mnoho dalších na proces čeká.

              – Legislativa omezující pokojné protesty znamená vysoké pokuty pro organizátory demonstrací, pokud poruší některé z dlouhého seznamu pravidel. Jen za letošní rok už bylo zadrženo víc než 600 lidí kvůli demonstracím v Moskvě a okolí.

              – Legislativa o „zahraničních agentech“ z roku 2012: rozpoutala tvrdé zásahy vůči nevládním organizacím po celém Rusku. Kontrolována byla i kancelář Amnesty International v Moskvě. Řada případů už skončila u soudu udělením tučné pokuty jak organizacím, tak i jejich lídrům. Mnoho dalších organizací se dostalo do registru „zahraničních agentů“ nebo jim to hrozí.

              – Homofobní legislativa: zavedena byla letos a je používána k omezení svobody shromažďování a projevu pro gaye, lesby, transgender a intersexuály (LGBTI). Zároveň podněcuje homofobní násilí po celém Rusku. Setkání těchto komunit jsou narušována protesty a zakazována úřady kvůli „propagaci netradičních vztahů mezi minoritami“. Každý, kdo poruší tyto nové zákony – včetně cizinců –, může dostat pokutu i 3 tisíce amerických dolarů.

              – Zákon o „rouhání“: zaveden byl po proslulém vystoupení punkové skupiny Pussy Riot v největším ortodoxním chrámu v Moskvě v roce 2012. Dvě z účinkujících si odpykávají dvouleté vězení, které jim soud dal v politicky motivovaném procesu. Jedna z nich, Naděžda Tolokonnikovová, drží protestní hladovku a je na samotce – poté, co v dopise promluvila o katastrofálních podmínkách ve vězení.

              – Selhání efektivního vyšetření vražd novinářů a lidsko-právních aktivistů: Anna Politkovská byla zastřelena v roce 2006, pachatel ale nebyl doteď identifikován. Nikdo nebyl hnán před soud ani za vraždy Natalie Estemirové, Khadzhimurada Kamalova, Akhmednabiho Akhmednabieva a dalších.

              „Ruské úřady nesmí použít olympijské hry, které půjdou na televizních obrazovkách po celém světě, jako zástěrku, za kterou mohou i dál porušovat lidská práva,“ vyzývá John Dalhuisen.

              „Projít by neměl žádný pokus ruských úřadů použít olympijskou chartu jako záminku pro bránění jakýmkoli pokojným demonstracím aktivistů. Naopak by měly být tyto pokusy brány jako porušení standardů svobody projevu a shromažďování.

              Olympijská charta zakazuje demonstrace v místě konání, ale týká se to jen sportovišť, a to z legitimních důvodů. Olympijské hry nejsou zónou bez lidských práv. Pořádá je město, ale zároveň i celá země. Porušování základních lidských práv v Rusku je nepřijatelné a musí okamžitě skončit.“

              Všichni, kdo si váží lidských práv, i všichni, kdo se her zúčastní (včetně organizace a celého průběhu) by měli dát veřejně najevo, jak je právo na svobodu projevu, shromažďování a sdružování důležité.“

              Věřte, že v Rakousku se neštřílí novináři píšící proti kapitalismu či evropským nadnárodním finančním oligopolním skupinám, ani se tam nezaváírají komunisté za vyjádření proti současnému režimu jako agenti KLDR, občanská sdružení přistěhovalců muslimského původu, islamistická naboženská a kulturní sdružení mohou hlásat svoji víru bez toho, že by by,li označeni za agenty cizí mocnosti na rozdíl od fašistických pogromů putinovského náckovskéhé mládežnického sdružení „Naši“ pořádající pogromy na homosexuály muslimy, a cizince obecně…Prosluly též počítačovou hrou „Ubij si svoji punkerku křížem“ a dalšími náckovskými aktivitami.

              Jestli máte zájem o zprávu jak je to s napadání cizinců v Rusku nacionalistickými a xenofobními prokremelskými hnutími už vyloženě fašikstického ražení – rád vám poskytnu obšírnou zprávu mezinárodních organizací.

              Mj. politické kooptování náckovské haiderovské strany FPO do vlády na počátku milénnia stálo Rakousko izolaci a politické saknce od EU. Takže taková vláda padla a vládne si tam velká koalice dodnes.

              • vera

                Vy byste na mně vytáhl ještě obšírnější zprávu než je tohle?? Ale dáte si pozor, aby v ní nebyly neplatné informace, viďte, jako třeba ta o P-R. Ony totiž obě zadržované členky Pussy Riot byly propuštěny už před pár dny, nějak o vánocích, shodou náhod jsem viděla jejich tiskovou konferenci. Pěkné holky, které to o sobě vědí, které v jejich nápadech každý podporoval, a které toho zneužívaly tak dlouho až se ucho utrhlo. Upřímně to tam doznaly, když řekly, že být na jejich místě nějaký chlap, nikdo by z toho takovou vědu nedělal:-). Neměly ponětí co vlastně dělají, prostě dělaly co je napadlo a co byla děsná psina, dokud je nazavřeli, v podstatě za výtržnictví, což by docela klidně přiznaly, kdyby je někdo netlačil do úplně jiného prohlášení. Mají z toho holky v hlavě maglajz:-). Podobně si čtu další věci z toho vašeho elaborátu. Tvrdí se v několika větách, že Rusko nesmí použít olympiádu jako zástěrku pro své cíle. Pak by ji ale neměli zneužívat ani aktivisté, Už jen proto, že demonstrace, pořádané v takovém čase, odebírají síly, které by měly hlídat jinde. Předpokládala bych, že to všichni budou brát do úvahy, ovšem aktivistům se zřejmě hodí do krámu víc to, že případný průser by hodili na krk zase Putinovi, koukněte jak nezvládl zabezpečit hry, lynčujte ho…

                • Gora

                  Ale jistě, zpráva je pár měsíců stará, jistě na celé kauze (stejně jako na kauze Chodorkovskij) mění fakt, že holky nebyly v Gulagu celé dva roky, ale jen 15 měsíců, stejně jako Chodrokovskij neseděl 10 let, ale jen 9 a 2 měsíce. Ó jak humanistické a navýsost demokraticky lidskoprávní…

                  Ovšem on to není náš výmysl. Naše postkomunistická mentalita se v tomto naopak řadí na chvost té nejzaostalejší Evropy, jak vidno, nejen ekonomicky, ale i stranami, které převažují v politickém diskursu takových zemí jako je třeba dnešní Řecko. Kde mají mimo řeckou ortodoxní pravoslavnou církev národovečtí náckové, co neváhají vraždit své politické oponenty, pak se není co divit, že „buzíky“ podporovat nebudou….

                  „Finové iniciovali výzvu, aby byla na velkých mezinárodních kláních respektována lidská práva – sportovců i návštěvníků – a formou dopisu Evropské komisi (EK) ji rozeslali všem vládám členských států Evropské unie.

                  Pod dopis se postupně podepsalo 23 z 28 zemí a všichni čekali, že Češi, kteří se vždy připojují k lidskoprávním iniciativám, budou mezi signatáři. Nejsou. Výzva přistála na stole tuzemskému ministerstvu školství, mládeže a tělovýchovy, neboť garanty dopisu jsou evropští ministři sportu, a to doporučilo nepodepisovat. Dle něj jsou lidská práva „politika“, která do sportu nepatří.

                  Do věci se vložilo ministerstvo zahraničí, které mělo opačný názor. Lidé z Černínu téměř automaticky počítali s tím, že výzva vzhledem k lidským právům coby trvalé prioritě české zahraniční politiky projde. Navíc byl obsah dopisu, který by nyní měla EK předat Mezinárodnímu olympijskému výboru a národním pořadatelům her, velmi smírný a neadresný.

                  Byť iniciačním momentem pro finskou akci bylo přijetí homofobních zákonů v Rusku letos na jaře, text o Rusku nemluví. Dopis v obecné rovině zmiňuje velké sportovní události „jako například Olympijské hry, Paralympijské hry, světové šampionáty“ a apeluje na dodržování práv jednotlivců během jejich konání „bez ohledu na rasu, barvu pleti, sexuální orientaci“. Sami Finové dodávají, že ačkoli zimní olympiáda v Soči je první na ráně a představuje „riziko“ pro homosexuály, stejné obavy budí hokejové mistrovství v Bělorusku nebo fotbalový šampionát v Kataru.

                  Náměstek ministra školství a hlavní konstruktér české odpovědi Finům Jan Kocourek však věc viděl jinak a po krátké konzultaci se svým šéfem, ministrem Daliborem Štysem, navrhl za resort výzvu odmítnout.

                  Černínský palác však trval na svém, a proto šel spor do vlády. A v ní ministři na svém posledním listopadovém zasedání jednomyslně odhlasovali, že se Česko k dopisu nepřidá. Zařadili tak zemi k Řekům, Rumunům, Litevcům a Lotyšům, kteří výzvu také nepodepsali.“

                  No co – máme Zemana a jeho vládu „odborníků“ tak holt budeme načas patřit mezi postkomunistické vyděděnce ekonomicky a liberální politickou kulturou vyspělé země Evropy směrem k balkánskému autoritářství. Nakonec Zemanova snaha o „putinizaci“ je jedním z jeho slibů, které se zatím (naštěstí!) nepodařilo zcela naplnit. I když s StBákem Burešem a pátou kolonou v ČSSD a „odborníky“ z Rusnokovy „HELEVOLEMANDELA vlády“ se mu to možná brzy podaří dokonat….

                  Co iniciovalo Finsko (stát s nejlepší úrovní školství) a bezesportu sociálně a ekonomicky vyspělejší než je náš postkomunistický chlívek?

                  celý text je na rijksoverheid.nl Dopis s oslovením – Dear Commissioner Vassiliou.

                • jvf

                  Vaše postkomunistická mentalita se v tomto naopak řadí na chvost té nejzaostalejší Evropy, milá Goro? Nečekal jsem takové sebemrskačství, naopak jsem myslel, že vy o sobě máte to nejlepší mínění. Nebo vy nejste Čech (což by vaše jazykové schopnosti vysvětlovalo)?

                • vera

                  Nečtěte jenom stránky Amnesty International, překyselíte si žaludek. Zkuste třeba tohle : http://pinc.blog.idnes.cz/c/344300/Demonstrace-v-Parizi-proti-homo-snatkum.html. Tihle lidé taky mají pocit že je porušováno jejich lidské právo. Co s nimi, pane? :-) Rusko je silný stát, který si dovolí svými zákony chránit i většinu. Odolává všem pokusům udělat z něj cvičenou opičku – zřejmě mu stačí sledovat zdálky naše panáčkování před směnicemi EU. Opírá se o tradiční hodnoty, které my porušujeme jako na běžícím pásu, a které jsou nám svaté jedině když táhneme s kížem dobývat svět. Jo, a jestli český stát nepodepsal ten finský bezsobsažný canc, udělal jenom dobře. Stát by měl svůj podpis považovat za vzácnost. A tohle předat nějaké kulturní osobě, která si na tom může udělat křídla:-). Prostě někdo chce zneužít olympiádu, ale Rusko to není. Tož tak:-)

    • ms

      Je konec roku, takový nemájový lásky a přátelství čas. Proto si myslím, že můžeme politovat nejedlého Románka, který zde, pro velkou oblíbenost v kolektivu, musel trávit i celé vánoční svátky včetně dvacátého čtvrtého večer. Je bez rodiny, bez přátel, sám a opuštěný. Jste jeho jediný smysl života a ta jediná hvězda na zamračeném nebi. Asi se vám bude velmi detailně věnovat i na Silvestra a Nový rok :)

  15. ms

    Jedno malé upřesnění, Komorowski se neúčastní žádného bojkotu.
    Prohlásil, že nevyjížděl na žádnou akci pořádanou za hranicí a pro Rusko neudělá výjimku. Setkání se sportovci organizuje pouze před odletem a po návratu. Pokud by se mu připisoval politický krok, tak by logicky tak musely být brány i jiné takovéto akce, kterých se neúčastnil (např. v Londýně).
    Jinak hezký nový rok.

Komentovat můžeš, ale nikdo to nemusí číst

Vyplňte detaily níže nebo klikněte na ikonu pro přihlášení:

WordPress.com Logo

Komentujete pomocí vašeho WordPress.com účtu. Odhlásit / Změnit )

Twitter picture

Komentujete pomocí vašeho Twitter účtu. Odhlásit / Změnit )

Facebook photo

Komentujete pomocí vašeho Facebook účtu. Odhlásit / Změnit )

Google+ photo

Komentujete pomocí vašeho Google+ účtu. Odhlásit / Změnit )

Připojování k %s