Seznam kandidátů na prezidenta je díky Nejvyššímu správnímu soudu konečný (díky bez ironie, minimálně tentokrát soudci rozhodli dobře a poctivě si to i se svým aparátem odpracovali, když kandidátní listiny překontrolovali pečlivěji, než Ministerstvo vnitra i než volební štáby), volební čísla jsou vylosována a tak se můžeme na tu sebranku podívat. Kandidátů zůstalo devět a tak si je můžu podle vylosovaných kandidátních čísel elegantně rozdělit do tří dílů po třech, aby byly jednotlivé blogy jednak kratší a jednak jich bylo víc, což by mělo můj poněkud zanedbaný blog oživit.
č. 1 Pavel Fischer
Jeden z těch, které bych s trochou nadsázky mohl zařadit do škatulky nevím, neznám, neviděl jsem. Bez nadsázky pak musím uznat, že jméno i tvář znám, ale o jeho názorech nemám valné ponětí. Asi proto, že tam, co se pohybuji já, názory někoho, jako je Fischer, nezajímají. Na základě toho, co o ně vím, bych ho charakterizoval jako kandidáta „Pražské kavárny“, jednoho z mnoha a jednoho z těch, kteří jsou reálně bez velké šance na úspěch.
Kandidátem „Pražské kavárny“ pak míním konzervativního kandidáta v tom smyslu, že chce za každou cenu udržet politický a ekonomický status quo, prozápadního v tom smyslu, že se ostentativně distancuje od všeho východního a nekriticky adoruje západ, který už dobrých třicet let neexistuje (pokud takový vůbec kdy existoval), rusofóbního, antikomunistického a v důsledku toho i antiekologického a asociální, protože veškeré požadavky na revizi kapitalismu jsou pro něj totéž, co touha po komunismu. Nedílnou součástí hodnotového systému takového kandidáta je kult osobnosti Václava Havla. A samozřejmě je takový kandidát elitářský a pohrdá nižšími společenskými třídami, na jejichž více či méně přímém vykořisťování (sic!) je ovšem existenčně i statusově závislý, což ovšem není schopen ani pochopit, natožpak připustit, a bídu uprostřed dostatku považuje za nutnou jako motivaci k práci a spravedlivou jako trest za osobní selhání. Tuto velmi obecnou a v mnoha nuancích jistě nepřesnou definici kandidáta „Pražské kavárny“ si zapamatujte, budu se na ni ještě odkazovat.
Specifikem kandidáta Fischera je snad jen afinita k církvi. Pro absolutní no-go, ale obávám se, že jenom pro mě. Přesto bez šance.
Pokud jsem se snad v něčem výše uvedeném zásadně mýlil, jistě mne rádi a ochotně opravíte, ale jsem ji téměř jistý, že to nebude nutné. Jen pro upřesnění, a to i do budoucna, dodávám, že pod „mýlil jsem se“ rozumím třeba to, že Fischer je ve skutečnosti trockista nebo fašista, nebo že má minimálně jistý postup do druhého kola, a ne že máte jiný názor na to, jestli by byl dobrý prezident.
č. 2 Jaroslav Bašta
Jméno Jaroslava Bašty sice není neznámé, fajnšmekři si jistě vzpomenou i na to, že býval ministrem bez portfeje, a opravdoví labužníci pak i na to, že byl chartista a angažoval se v Polistopadových tajných službách, ale nic z toho ještě nedává jeho kandidatuře smysl. Tím spíš, že ho nominovala SPD, která je sice parlamentní stranou, ale dost pochybuji o tom, že zrovna Jaroslav Bašta je prototypem politika, s nímž by se volič SPD dokázal ztotožnit (to už by u nich měl podle mě větší šanci třeba takový Pavel). Ani jako vehikl, který má dostat do veřejného prostoru ideje SPD, Bašta vzhledem ke svým vyjadřovacím schopnostem nemůže posloužit. Bašta už je starý, ale dojmem moudrého starce nepůsobí, nemá osobnost, která by mohla vykompenzovat jeho věk a podle všeho ne zrovna 100% tělesné zdraví. Samozřejmě bez šance.
č. 3 Josef Středula
Formálně jediný kandidát, který hodnotově stojí jinde, než zbytek pelotonu, to jest alespoň trochu nalevo. Ovšem není to žádný radikál ani revolucionář, nýbrž – nomen omen – kandidát patřící na politický střet, jenž současný systém nejen příliš neohrožuje, ale dokonce ani moc nekritizuje. Přesto, a to nejspíš hlavně proto, že se jedná o předsedu odborů, je pravici trnem v oku a při zaslechnutí jeho jména propadá panice a vyšiluje kvůli střetu zájmů, když jako vrchní odborář kandiduje na prezidenta. (Že kandidatura podnikatelů pravici nevadí a střet zájmů v ní nevidí netřeba jistě dodávat.)
Středula jistě není ideální kandidát a mám k němu celou řadu výhrad, zejména co se jeho názorů na zahraniční politiku týče, ale pořád mi vadí asi ze všech nejméně a dokonce se s ním v mnoha věcech shodnu, takže pokud k volbám vůbec půjdu, budu volit jeho. A to přesto, že jsem začal pochybovat o tom, jestli svoji kandidaturu vůbec myslí vážně, protože po něm není ani vidu, ani slechu. To ovšem není ani po většině kandidátů s výjimkou Nerudové, Pavla a Babiše, takže je to možná jen prostý důsledek toho, že je mainstreamovými médii ignorován, stejně jako většina kandidátů s výjimkou tří výše jmenovaných, kterým média kdo ví proč (asi peníze a s nimi spojené zájmy, co jiného) dopřávají prostoru měrou vydatnou.
Jestli mi něco na Středulovi opravdu, ale opravdu nevadí, tak to, že má drahé hodinky, protože na rozdíl od pravičáků nejsem přesvědčen o tom, že autentický levicový kandidát musí být tak chudý, že nemá ani na lístek na autobus, aby mohl dojet na Kavčí hory do televizní debaty, a vůbec byl i jinak pro svoji chudobu neškodný. To už mi víc vadí jistá pachuť (zdravím do té staré židovské anekdoty), která zůstala po přečtení svědectví lidí, kteří s ním údajně osobně jednali a on se jim na těch jednáních jevil jako vypočítavý hajzlík. Jenže co s tím? Ani Ježíš Kristus nebyl dokonalý, protože měnil vodu na víno a ne na pivo, takže bych mu to šanci dal. Horší než ten, který tam je teď, i než ten, který tam bude potom, pokud to nebude právě Středula, rozhodně nebude. Reálně asi bez šance, ale když nic jiného, dodává těm volbám iluzi reálně volit mezi něčím a něčím jiným.
„…dost pochybuji o tom, že zrovna Jaroslav Bašta je prototypem politika, s nímž by se volič SPD dokázal ztotožnit (to už by u nich měl podle mě větší šanci třeba takový Pavel)“
děláte si legraci, Tribune?
Pavel a hlasy voličů SPD???
Chce se mi napsat, že to by museli být padlí na hlavu -což oni samozřejmě jsou – ale zase tak, aby nepoznali svého nepřítele určitě ne.
Pro tyto kolaboranty je pomatený Bašta naprosto ideální.
Mimochodem včera jsem generála chvíli slyšel v Hyde parku a měl jsem z něj velmi dobrý pocit.
Perfektně soustředěný, nic nepřehrával, choval se naprosto přirozeně a na všechny otázky pro mne odpověděl za jedna.
Třeba i na tu o šíření dezinformací, kde by Pavel viděl prostor pro výraznější postihy.
To musela SPDementům, pro které je šíření dezinformací denním chlebem praskat žilka a ne, že by měl generál u nich šanci.
Ostatně stejně jako u celé naší alternativy.
Putinova pátá kolona že by jako volila prozápadního Pavla ? :)
Když už jsme u těch dezinformací a kdo a proč za nimi stojí….
Mudrové, Tarasové a podobní ohňostrůjci v rubáškách se svatojiřskou stuhou zde jistě najdou své oblíbené zdroje.
https://www.investigace.cz/ohnostroj-lzi/
Něco o používaných technologiích:
Alexandra Alvarová patří – podobně jako Josef Šlerka – k veteránům mediálních analýz a navíc se živila politickým marketingem, takže přesně ví, jak se vyrábí souhlas…
Ztratil se mi link? Tak ještě jednou, lépe a radostněji:
A komu více vyhovuje formát podcastu (mně ne, čtu rychleji než se obvykle mluví…), tak viz tady:
https://www.kanarci.online/
K volbám bych od Saši Alvarové vypíchl jmenovitě toto:
Ve volbách se nepočítá jako faktor kvality “kolik lidí XY obdivuje” , ale “kolik lidí XY zná“. To je pak klíčovým faktorem rozhodování (nikoli to, co XY říká). Lidé považují něco, co už znají, za menší hrozbu. Můžete být kdokoli, hlupák i chytrák, ale pokud vás lidé neznají, jste out.
Proč sem nejde vložit odkazy na FB? Tak to zkusíme ještě jinak: Z facebooku AA to převzal blogger Karel Paták, viz zde:
https://www.visegradsky-jezdec.cz/socialni-site-jako-velky-bratr/
Tohle už je starší, ale stojí to za připomenutí:
https://www.mediar.cz/galerie-reklamy/fuksa-skripta-vysoke-skoly-zivota-vytezek-z-nft-pujde-zdravotnikum/
Škoda, že většina bojovníků proti dezinformacín neumí/nechce/bojí se více používat podobných virálních forem.
A tak si tu žijem.
Na tradice a žumpy nám nikdo šahat nebude.
Ukázkový pohled do čecháčkovské dušičky.
https://blisty.cz/art/111184-vsichni-dobri-starousedlici-aneb-zumpa-jako-nazor-symbol-a-domov.html
A věříte, že já těm lidem rozumím? Míval jsem domek ve vesničce u Prahy, kde to přesně takhle dopadlo. Býval tam boží klid od rána do rána… pak se Praha rozhodla, že potřebuje skládku, a jako držhubné nám nabídli vodovod, kanalizaci a plyn. Takže jsme všichi dostali bednu s HUPem, kanálový dekl a šachtičku s vodoměrem. Tím to taky pro valnou část starousedlíků skončilo, protože na to, aby si to všechno nechali zavést až do chalupy, měl peníze málokdo. Brzy poté ovšem začaly chodit složenky za stočné, a to kupodivu všem, pěkně vyměřené podle plochy pozemku – že prý ta dešťová voda, která doteď vsakovala do země, odteď vsakuje do toho kanálu u branky (trčícího deset čísel nad povrch dvora) a odtéká do kanalizace, takže je potřeba platit.
No a když už byla ves zasíťovaná, začali se o ni zajímat develotři. Celý život jsem koukal přes pole na malebné panorama, ale pak to pole někdo ukradl, zastavěl, a já najednou místo toho koukal do protihlukové stěny, kterou nezvané a nechtěné pražské náplavy, přivábené plynem, vodou a kanalizací, oddělily svůj „panelák naležato“ od zbytku vesnice. Automobilový provoz desetinásobný, protihluková stěna všechen hluk odráží do oken. No co myslíte, prodal jsem to. Teď je tam ubytovna pro Ukrajince (nikdo normální tam pochopitelně bydlet nechtěl). Rozdíl mezi hodnotou pozemku „před“ a hodnotou pozemku „po“ je moje čistá ztráta. O emoční hodnotě sto let děděného rodného domu nemluvě, ta je nevyčíslitelná.
Takže co? Takže si dejte z každé strany facku, abyste příště nenadával do „čecháčků“ lidem, o jejichž motivacích víte prd. :P
Jestli je pro vás motivací život s žumpou, bez přípojky vody…a ve vesnici u Prahy nemáte peníze ani na stočné, tak jste s tím prodejem udělal moc dobře.
Evidentně jste holá prdel, takže nechte bydlení v té vísce bohatším Ukrajincům a náplavám a vy se naplavte třeba někam na do severních Čech.
Za ty peníze, co jste prodejem zděděného domku u Prahy získal si tam můžete koupit spoustu pastoušek, mýt se v potoce a topivo získávat povrchových sběrem hnědého uhlí a tak vůbec žít dle svých ideálů -)
Jak už jsem říkal. V 1. Středula, ve 2. zřejmě Pavel. Jde jen o to, aby se tam bez mého hlasu dostal.
Budu muset o tom 1. kole ještě uvažovat. Ale je čas
A druhá poznámka je k tomu Tribunovu „pokud k volbám vůbec půjdu“. Nízká účast v 1. kole by mohla vést k tomu, že z Babišových 35% se stane 50,1%.
Zoufalé Slovensko a kam to dotáhlo se svými rozesírači!
A na Novinky přesný koment z diskuse pod článekem:
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/audio-podcast-5-59-hnev-unava-frustrace-slovensko-nevi-kudy-se-ma-po-padu-vlady-vydat-221637
Miroslav Šilhavý
To je právě nevycválanost nás, mladých demokracií, z části ještě zasviněných generací lidí, kteří byli obětí bolševického marasmu.
V demokracii se může vždy zkoušet něco nového, ale stálou podmínkou je hledat takové směry, které demokracii dál podporují, nepodkopávají. Myslím, že na tuto podmínku lidé zapomínají, když hledají řešení na svá zklamání v politice. (Nutno přiznat, že někteří politici tomu jdou naproti, a rádi tvrdí, že napraví vše špatné – tím, že budou mít velkou moc).
Na západě tomu lidé tolik nepodléhají. Mají nepřerušenou zkušenost, že demokracie je křehká a je nutno ji chránit víc, než svůj aktuální zájem – tu o nižší cenu potravin, jindy o nižší cenu benzínu. Jakmile na to lidé zapomenou, nechají se koupit opravdu zlými politiky, kteří sami nevěří tomu co dělají (vědí, že to nebude fungovat), ale jejich cílem je jen uzmout moc.
V celém západním světě proběhly pokusy některých politiků omezit demokratické principy tím, že lidem naslibovali (a někdy i na dluh dali) výhody. Je nutno se tomu bránit.
Velká naivita lidí je v tom, že svůj úspěšný život až příliš spojují s politikou. Nedaří se mi? Může za to vláda. Což je víceméně nesmysl. Vláda může hodně věci zhoršit, ale jen máloco zlepšit. Zlepšovat musí lidé svojí pílí, vzděláním (tím hlavně) a prozíravostí do budoucna. Ti, co to nedělají, jsou pak jen lovnou zvěří pro populisty, kteří jim sice život nezlepší, ale dají jim aspoň pocit, že jsou na vítězné straně. Podobně, jako za socialismu, kdy byla spousta lidí hrdá na účasti ve zřízení, které nás za čtyřicet let ožebračilo.
Vzdělávejte se, lidi.
Hodnocení Pavla Fischera jak opsané z pera Jaroslava Kojzara o Chartě 77 z dob Rudého Práva. Nic nového se autor tohoto soudobého pamfletu nenaučil, stejné chyby, stejné místo ve společnosti jako tento geront dožívající KSČ(M).
Tito propagandisté přející si vrátit Gulagy zpět do české společnosti , do kterých by opět vystěhovali osazenstvo pražských Vinohrad a Bubenče, aby byly byty pro kováky, co předtím spaly v dělnických koloniích a přišlo jim sociálně spravedlivé se po únoru 1948 přesunout do vil pražských architektů, inženýrů a emeritních profesorů.
Ale už nildy se nevráááátíííí pohádka mláááádí, hrdobci, zůstanete už jen tím čím je Vrábel a spol. Štvanci s holými prdelemi, pro které se nakonec stanou domovinami rozvojové republiky na okraji východní Evropy.
Humorné přehánění…
Ač z Vinohrad, nebojím se, že by mne někdo, natož Středula vystěhovával. 🙂
Zajímalo by mne, KDO je vlastně tím ideálem „pražské kavárny“. myslím že to nebude jen F., bude tam taky roztříštěnost. Jinak s Tribunem dnes souzním, asi bych to napsal stejně.
Poslechněte si druhou polovinu toho Balíkova rozhovoru, on tam jednak říká, že velkým Zemanovým bonusem (a záhadou pro něj politologa) bylo, jak intelektuál a „běloručka“ dokázal zapůsobit a přesvědčit ty modré límečky, dokonce i něco jako „lumpeny“, lidi co ze zásady nevolí, aby šli (ve 2018, v druhém kole se účast ve 2. kole zvýšila o 7%).
Kdyby se tohle podařilo Babišovi, tak máme druhého prezidenta s federální hatmatilkou. I když dr. Husák jistě věděl, že Slunce není planeta.
Ale myslím, že nic takového nedokáže, to byla součást Milošovy politické geniality, dost ojedinělé; řekl bych, že podobný byl snad Bill Clinton
„dokázal zapůsobit a přesvědčit ty modré límečky, dokonce i něco jako „lumpeny“, lidi co ze zásady nevolí, aby šli (ve 2018, v druhém kole se účast ve 2. kole zvýšila o 7%).“
Tak to je otázka, jestli to byla Zemanova politická genialita, nebo jen nebetyčná blbost našich médií s jakou tehdy předvedla a těžce přepálila tu kampaň pro Drahoše.
Jak říkají rádi dezinformátoři, „zatím:“:-) Prý nic není vyloučené. Ale ano, máte pravdu, z této kandidátky asi nikdo.
Ale přijít k moci někdo z řad extremistů Vrabelovych „odborníků“ pak by vám určitě znárodnil podíly ve strategických podnicích jako minoritnimu akcionáři (ČEZ, Lesy ČR) nebo akcie soukromych nadnárodní energetickych a transportnch firem energonosičů, které už dnes má lecktera extremistická narodovecka skupina ve svém programu znárodnit.
Pak bude jen otázkou času, kdy se sám z tohoto bytu vystěhujete s pár šperky vaší ženy a v tubusu s plátny Kupky a Špály budete tachovskymi močály hledat cestu ven z republiky dokud nebude ještě naplno hlídaná na hranicích s SRN Vágnerovci…Jako už jednou v dějinách k tomu postačí jeden dopis včas odeslaný přes ruskou ambasadu. Nebezpečí totalitarismu má opět stejné epicentrum jako tehdy. Nic se nezměnilo, jen persony (Putin/Stalin) a organizace nepatrně změnily názvy.
Kupku v předsíni jsem nechal, ale originál Mony Lisy v pokoji pro služku už jsem sroloval.(V Louvru vystavujou kopii. Ono je málo známo, že Leon namaloval originály dva. Ten druhý vlastnil Hermann G., ale neví se s jistotou, kam potom přišel.)
Stejně se mi ta ženská nikdy nelíbila. Prof. Vondráček jí diagnostikoval na zdravotní potíže: myslím gynekologické nebo ledvinové.
Dávám přednost surealistům, ty mám v obývacím
pokojikřídle.https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSTGaIzM3nCESaEfpvuvBcBPzge6O8–0vP_eZD9D965g&s
„V Louvru vystavujou kopii. Ono je málo známo, že Leon namaloval originály dva. Ten druhý vlastnil Hermann G., ale neví se s jistotou, kam potom přišel.“
:-D
Na to téma jsem četl thriller, jehož název si teď už nevzpomenu. Jenom malá odlišnost, dokonalou kopii si těsně před válkou pořídili a Němcům podstrčili sami Francouzi, zatímco originál zachránila na příkaz generála de Gaulla francouzská kunsthistorička, která v roce 1940 uvázla ve Velké Británii, tam získala příslušný výcvik, pak byla vysazena na okupovaném území a navázala spolupráci s odbojem. Závěr knihy zůstal otevřený – jeden z exemplářů koncem války zmizel a nikdo nebyl schopen poznat, zda byl zachráněn originál…
Tenhle neskutečný výblitek svědčí jenom o tom, z čeho máš sám největší strach… Ale stejně ti to nic nepomůže. Jako poskoka tzv. elity tě její příslušníci mají za stejně cenného jako nějakou ukrajinskou hajzlbábu v práglu na wilsonu a jestli s tebou někdo naloží přiměřeně karmě, kterou si tady soustavně buduješ, budou to právě oni a nikoli nějací neexistující levicoví extrémisté…
„Jen pro upřesnění, a to i do budoucna, dodávám, že pod „mýlil jsem se“ rozumím třeba to, že Fischer je ve skutečnosti trockista ….“
Fischer určitě ne, ale vy ano :-)
A uznejte sám, že v tom prohnilém kapitalismu se může trockista cítit přece jen o poznání bezpečněji, než třeba v SSSR 30. let.
Situace je „nesmírně složitá“, připustil Putin
Inu, to se nesmírným idiotům, psychopatům a egomaniakům stává, že se dostanou do nesmírně složitých situací.
Ale s nimi bohužel i jejich oběti.
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/zahranicni-putin-pripustil-nesmirne-slozitou-situaci-v-anektovanych-regionech-221741
Naštěstí to vypadá, že ho Lukašenko v pudu sebezáchovy poslal i s Lavorem a Šojguem do prdele a žádná severní fronta nebude.
Novinkáři se baví:-)
Ale to klidně může být brzy pro rusáky trpká realita, že budou muset srkat vlastní otrávenou polívčičku
Dopis
Jako čínský občan vyzývám ČLR, aby přijelo na území RF a vysvobodilo nás.
Situace je nelehká a složitá.
Nedovolí nám ve školách mluvit čínsky, mít na zdech portréty Si Ťin-pchinga,
nutí nás koukat na pořady Velké Rusko a ne Velká Čína, ruské vakcíny oproti čínským jsou barbarské, musíme jíst pelmeně a pirohy místo čínských knedlíčků!
Jsme jen 10 000 km od hranic, tak blízko! Toto území patří historicky Číně!
Celá RF je čínská!
Přijeďte, vysvoboďte nás, strádáme!
RUSKO NA PRAHU TRANSFORMACE. UŽ TAM STOJÍ 20 LET. 🙂
https://www.ng.ru/editorial/2022-12-19/2_8619_editorial.html
Ekonomika tak velká, jako je Čína, hodlá stimulovat hospodářský růst rozšířením domácí poptávky. Takové cíle si čínské vedení stanovilo do roku 2035. Pro toto období jsou stanoveny zejména cíle snížit rozdíly v příjmech mezi obyvateli měst a venkova. Peking také slibuje, že podpoří poptávku občanů po bydlení, zvýší nabídku spotřebního zboží a kvalitnější zemědělské produkty.
Nápady na zvýšení domácí poptávky aktivně kolují i v Rusku. Centrální banka se například domnívá, že Ruská federace je na pokraji rozsáhlé strukturální transformace, která zahrnuje přeorientování ekonomiky od exportu k rozvoji domácí poptávky. Ministerstvo hospodářského rozvoje také předpokládá, že hlavním pilířem budoucího růstu ruské ekonomiky bude růst domácí poptávky, a to jak spotřebitelské, tak investiční.
K určité nucené reorientaci ze zahraničních trhů na domácí již dochází. Například poté, co Rusko téměř úplně ztratilo evropský trh s plynem, se úřady snaží zvýšit spotřebu modrého paliva v zemi prostřednictvím programu sociální plynofikace 🙂. Úřady jsou navíc připraveny částečně kompenzovat položení plynovodu sociálně nechráněným vrstvám obyvatelstva a někam ho „preventivně“, tedy i bez žádosti, připojit.
Jak se říká, pokrok nezastavíš.
Tak jak kde, že? 😀
https://mobile.twitter.com/HPrahy/status/1604112792046522371?cxt=HHwWhsC-2buF-sIsAAAA
„Menžinského ulice, Astrachaň, RU
v pozadí Katedrála svatého apoštolského knížete Vladimíra
tramvaj zavedena 1900, zrušena 2007“
To je upřesnění z komentu pod tweetem, ale kdo ukradl dlažbu se zřejmě neví.
Pokud tedy není ukryta pod tím bahnem, jak naznačil jeden optimistický idealista:-)
A ta ulice je v podstatě v centru -nebo jeho nejbližším okraji -Astrachaně.
Půlmilionového ruského města.
Potřebuje snad ještě někdo něco o té zemi vědět víc?
Menžinského otrávil lékárník Jagoda.
https://cs.wikipedia.org/wiki/Vja%C4%8Deslav_Men%C5%BEinskij
A toho zase odhalil Ježov. A toho pak zneškodnil Berija. A toho …
Tyhle napínavé historie jsem četl jako kluk v knize Sayerse a Kahna Velké spiknutí.
Edgar Wallace hadr !
„A toho…,“
No a toho Beriju dohnal Chruščov.
Prý v nějaké kobce, přivázaný k popravčímu kůlu a zavázanýma očima škemral o milost.
Ruské tradice jsou ale mnohovrstevné.
To není jen děduška maroz jolku nam priňos :-)
„Prý v nějaké kobce, přivázaný k popravčímu kůlu a zavázanýma očima škemral o milost.“
Úplně stejně, jako Röhm Hitlera.
Podobnost čistě náhodná?
Rozdílnosti tam jsou.
Berijův šéf už byl po smrti a zalitý betonem u kremelské zdi, takže se tomu nemohl ani zasmát.
Ale takový Molotov se musel tetelit blahem, jak to všechno pro něj šťastně dopadlo.
Však si taky na důchod užil zaslouženého odpočinku, potlesku v lóžích moskevských divadel a ze života odešel i po devadesátce s pocitem dobře vykonané práce.
Veronika Sušová-Salminen, Češka provdaná do Finska, se mi tady
https://casopisargument.cz/?p=47416
snaží zbourat mé dosavadní nadšení nad poměry v její domovské zemi jako iluzi, která prý bere za své v důsledku posledního vývoje v severských zemích. Vzala si přitom na pomoc tento článek
https://mondediplo.com/2022/06/05finland
který napsal finský politolog Heikki Patomäki pro Le Monde Diplomatique. Článek v LMD je silně kritický vůči NATO a uzavírá, že obě severské země se svou přihláškou ke vstupu octly na nesprávné straně dějin. Přiznávám však, že nejvíc mě překvapila informace o klesající úrovni finského vysokého školství. V tomto ohledu jsem evidentně poněkud zaspal dobu…
Vlastní závěry si nicméně udělejte sami.
Tak Veronika se snaží bourat už dlouho a kdeco.
Možná jen hledá své třetí příjmení.
No, není vyloučeno, že po Churchillově rozhodnutí pokračovat i po porážce Francie, kolem 28. května 1940, klesla životní úroveň i v Británii.
Proto jsem si dělal srandu z vlka, že teď někteří naši bojovníci přicházejí na chuť Chamberlainovi
Aha!
Takže Voloďa v bunkru v Rostově na Donu, Volodymyr na frontě pod palbou v Bachmutu.
Což jednoznačně dokazuje, že….
Že je Zelensky kokainista, jak už dávno bystře odhalila celá naše alternativa.
Vittou počínaje, Tarasem konče.
A to ten prvně jmenovaný je v těchto záležitostech bez ironie odborník s mnohou osobní zkušeností.
Tak hlavně, že to dobře dopadlo.
Myslím návštěvu v tom Bachmutu.
Pokud to tedy nebylo zdokumentované v polských filmových studiích, kde se mezi kulisami Kyjeva Zelensky po celou dobu války ukrývá, jak titíž alterodborníci také dobře ví :-)
https://www.novinky.cz/clanek/valka-na-ukrajine-putin-navstivil-frontu-pochlubil-se-kreml-ve-skutecnosti-byl-v-ruskem-rostove-na-donu-40418048
Stará tradice, pojmenovaná po knížeti Grigoriji Potěmkinovi-Tauridském.
Stalin byl na frontě jednou, v létě 43, na klidném úseku za silných bezpečnostních opatření. Po návštěvě se hned omlouvá spojeneckým vůdcům za prodlení v korespondenci, neboť musí navštěvovat frontu.
Ovšem existují obrazy, jak v zasněžené krajině u fronty, vedle Rokossovského studuje mapy (Žukov tam není, byl tč. v nemilosti). Všichni v kožených důstojnických pláštích, 160 cm vysoký Stalin vedle urostlého Rok., žádný rozdíl.
Do Postupimi jel vlakem, hlídanou tratí, ale v Pádu Berlína vidíme Gelovaniho, jak v Berlíně vystupuje z obřího letadla. 😀
Nebo se stačí podívat, jak chlapácký M. Uljanov hraje tělnatého malého Žukova v Ozerovových filmech (naši diváci je cení mimochodem dost vysoko, kvůli masovým scénám). Žukov jde před Moskvou za frekventanty vojenského učiliště a prosí je (!), aby vydrželi jeden den
Prof. Freedman to vzal poněkud zeširoka. Třeba ta klimatická analogie mi uniká, možná proto, že toho Bermana jsem nečetl. Nevypadá to zkrátka moc jasně
https://samf.substack.com/p/who-can-guarantee-russian-security
Pozorování prezidenta Macrona z počátku tohoto měsíce, že jakmile válka skončí, bude třeba Rusku nabídnout bezpečnostní záruky, bylo přivítáno s nedůvěrou. Rusko je země, která se pokouší dobýt jinou, nikoli naopak. Je to agresor, ne poškozený. Kvůli minulým Macronovým prohlášením, jako například loni v červnu naléhání, aby Rusko nebylo ‚poníženo‘, podnítil mezi jestřábími státy NATO a také Kyjevem podezření, že má sklon být k Moskvě až příliš smířlivý. Abych byl k Macronovi spravedlivý, ve stejném projevu dal jasně najevo, že plně chápe, že Kyjev musí stát v čele jakýchkoli mírových jednání. Dne 13. prosince znovu prohlásil, že ‚je na Ukrajině, oběti této agrese, aby rozhodla o podmínkách spravedlivého a trvalého míru‘.
Je třeba řešit otázku, jak mají být v budoucnu řízeny vztahy s Ruskem. Macron není sám, kdo se obává, že Rusko je příliš velká a mocná země na to, aby byla ignorována. Německý kancléř Scholz také hovořil o potřebě obnovit kooperativní vztahy, vrátit se k předválečnému „mírovému řádu“, i když to možná nebude možné s Putinem ve vedení. V nepravděpodobném případě, že by se Putin zřekl ozbrojené agrese a připustil, že na druhé straně jeho hranic „jsou otevřené společnosti, otevřené společnosti, demokracie“, navrhuje Scholz, „všechny otázky společné bezpečnosti“ by mohly být vyřešeny. Je zde několik velkých „kdyby“.
NATO poskytuje zlatý standard pro bezpečnostní záruky. Neexistuje žádná aliance ke srovnání. Má 30 členských států a další dva (Finsko a Švédsko), které procházejí procesem přistoupení. Výhodu lze spatřovat ve agresivity Ruska proti sousední Gruzii a Ukrajině, s jeho opatrností ve srovnatelných sporech s pobaltskými státy. NATO má sedmdesát let zkušeností a pracovních postupů, integrované vojenské velení se stálým velitelstvím, podporu nejsilnější světové mocnosti, aktivní sekretariát a pravidelné summity.
Ve svém článku V nabízí tuto záruku bezpečnosti:
„Pokud se spojenec NATO stane obětí ozbrojeného útoku, každý další člen Aliance bude považovat tento akt násilí za ozbrojený útok proti všem členům a podnikne kroky, které považuje za nezbytné, aby pomohl napadenému spojenci.
Všimněte si však, že i když existuje předpoklad, že budou podniknuty kroky, neexistuje žádná automatika. Členské státy mají možnost považovat za nutné nedělat vůbec nic. Jiné aliance mají své vlastní klauzule o odchodu nebo požadavky, aby dělaly o něco víc, než aby promýšlely další kroky. Neexistují žádné železné záruky bezpečnosti.
Putinova paranoia
Co by bylo potřeba k tomu, aby se Putin cítil bezpečně? Nedávno mi jeden přítel připomněl jednu z nejlepších esejů o putinismu, kterou loni v březnu vydal v Foreign Policy liberální teoretik Paul Berman. Berman v Putinovi vidí poslední pokus o vytvoření odolného ruského státu, který by následoval po precedentech vytvořených cary a Sověty. Popisuje pohled, který se rovná „druhu klimatické paranoie“:
„Je to obava, že vřelé principy liberální filozofie a republikánské praktiky ze Západu, unášené na východ, se srazí s ledovými mraky ruské zimy a vypuknou prudké bouře a nic nepřežije. Je to zkrátka víra, že nebezpečí pro ruský stát jsou vnější a ideologická, nikoli vnitřní a strukturální.
Podle Bermana je Putinovým problémem ve srovnání s jeho předchůdci nedostatek jazyka, který by hrozbu popsal. Carové měli svůj „mystický a ortodoxní royalismus“, zatímco Sověti měli principy komunismu, „majestátní a univerzální“, které ukazovaly cestu k lidskému pokroku pro celý svět. Naproti tomu putinismus postrádá filozofickou doktrínu, vystačí si „s čímkoli, co se vznáší kolem, chopí se jedné myšlenky a druhé a sváže je do uzlu.“ Z komunismu tedy čerpá z antinacismu, ale neonacistické projevy na Ukrajině byl pro jeho účely příliš nepatrný. Vrací se především ke starověkým tradicím a pravoslavné církvi. Chce, aby to byla svatá válka mezi silami světla a temnoty. Jak si všiml Bruno Tertrais, vede to zpět k nihilismu 19. století, ve kterém je násilí vykupující a očišťující.
Zde je Putin v plném proudu dne 30. září, když mluví o „diktatuře západních elit“ a o tom, jak se „naprosté zřeknutí se toho, co znamená být člověkem, svržení víry a tradičních hodnot a potlačení svobody“ podobají „náboženství obráceně“ – čistý satanismus.“ Vzývání satanismu je nyní rutinou. Bývalý prezident Medveděv, který je nepochybně čím dál tím hloupější, mluvil v listopadu o posvátném boji proti satanismu. Cílem války bylo „zastavit nejvyššího vládce pekla, ať už používá jakékoli jméno – Satan, Lucifer nebo Iblis,“ [Iblis je islámský protějšek Satana] s tím, že boj byl proti „šíleným nacistickým narkomanům“ na Ukrajině. podporovaný Zápaďany, kterým ‚sliny stékaly po bradě z degenerace‘.
Ruská média mají příběhy „misantropických kultů, které se obětují a páchají rituální vraždy“ a ukrajinských vojáků v okultních kozích maskách. Čečenský vůdce Ramzan Kadyrov, navazující na společné téma, spojuje satanismus s homosexuálními sňatky: „Satanská demokracie je, když jsou děti odebírány z tradičních rodin a převáděny do rodin stejného pohlaví…Vidím v tom degradaci a satanismus.“ Ve svém posledním dílu, Nick Cohen se domnívá, že nový homofobní zákon, přijatý Putinem 5. prosince, je pro Rusy trestným činem podporovat nebo „chválit“ LGBTQ+ vztahy nebo naznačovat, že jsou „normální“.
Pokoušet se najít způsob, jak přeměnit záruky ochrany před satanismem do smluvního jazyka, by bylo zjevně náročné. Je také těžké vědět, jak vážně to Putinisté berou (ačkoli je to druh věcí, které by mohly získat sympatizující přijetí na Fox News). Nejde však ani tak o obsah ideologického poselství, jako o to, že politické a společenské trendy v jiných zemích lze prezentovat jako bezpečnostní hrozbu. I kdyby byl ruský ideologický kompas nastaven na něco méně středověkého, problém by tu stále byl. Ukrajina ohrožovala Rusko kvůli potenciálnímu nakažlivému efektu ‚oranžové‘ revoluce v roce 2004 a hnutí EuroMaidan v roce 2014. Abychom pochopili zdroje konfliktu, nelze tyto faktory ignorovat.
To vše osvětluje omezení ‚realismu‘, alespoň v jeho nejreduktivnější podobě jako teorie mezinárodních vztahů, jako pomůcku k pochopení původu tohoto konfliktu a toho, co s ním dělat. Protože realismus se soustřeďuje na mocenské vztahy mezi státy, jediný aspekt Putinových tvrzení, který realisté považují za relevantní, jsou ty, které si stěžují na rozšiřování NATO. Všechny ostatní jsou ignorovány. Ale nejenže je hrozba rozsáhlé invaze přes hranice již řešena stávajícími závazky a minulými ujištěními, bezpečnostní hrozby, které by mohly být pro Rusko nejdůležitější, jdou mnohem dál.
Není na škodu začít uvažovat o poválečném bezpečnostním řádu, ale ne, pokud je toto uvažování zbožné a předpokládá možný návrat ke status quo ante bellum. Možná si dokážeme představit velkolepou mírovou konferenci zaměřenou na budoucnost, jako byl vídeňský kongres v roce 1815 nebo konference ve Versailles v roce 1919 nebo summit v Paříži po studené válce v roce 1990, který přijde někdy po příměří. Můžeme si také představit post-Putinovo vedení ochotné a schopné napravit ploty se Západem. Zde je ale potřeba hodně fantazie.
Vezměme si Dmitrije Trenina, kdysi pověřeného vysvětlováním ruské politiky Západu, který nyní nachází útěchu v možnosti, že válka může překonat ‚primitivní materialismus a nedostatek víry.‘ Sam Greene cituje poslední Treninovu nabídku:
‚Není cesty zpět. Abychom byli spravedliví, teoreticky existuje cesta ke kapitulaci, ale ani ta by nevrátila Rusko do 20. února, ba ani do roku 2013. To by byla cesta k národní katastrofě, pravděpodobnosti chaosu a bezpodmínečné ztrátě Suverenita. Chceme-li se nejen vyhnout takovému scénáři, ale dospět k kvalitativně lepší úrovni interakce s vnějším světem, pak náš společný směr pohybu může být pouze vpřed. Neměnnou podmínkou úspěchu je vyřešení ukrajinského problému.
Ať tak či onak, budoucnost je ponurá – chaos po porážce nebo bezohledná destrukce předpokládaná v Pochodu Putinova Ruska vpřed. Trenin však nyní předpokládá ‚zásadní rozchod mezi Západem a Ruskem, vykuchání všech skutečných západních voličů pro spolupráci s Ruskem a mobilizaci západních států a společností, aby zajistily, že bude odstraněna schopnost Ruska ohrožovat své sousedy‘.
Sam si není jistý, jak moc jsou ostatní členové ruské elity připraveni přijmout tuto chmurnou vyhlídku, ale i kdyby byla odmítnuta, je to připomínka toho, jaké hořké dědictví tato válka zanechá. Západ bude očekávat, že se Rusko vyrovná s tím, co udělalo Ukrajině, což bude bolestné, pokud má dojít k návratu k „normálním“ vztahům, že přijme, že tato válka byla jeho volbou a že na ni musí reagovat pozitivně. požadavky na reparace a soudní procesy s válečnými zločinci. Pokud tak neučiní a tyto problémy zůstanou nevyřešené, sankce budou pokračovat a rozhořčení bude přetrvávat.
Putinova nejistota může začít obavami o jeho osobní budoucnost, ale on to rozšířil na vizi Ruska, která zahrnuje permanentní boj se Západem a jeho liberalismem. S touto vizí nemůže NATO udělat nic jiného, než zajistit porážku Ruska na Ukrajině. Treninova ponurá logika funguje oběma způsoby. Na žádnou stranu se nelze vrátit. Budoucnost Putina a jeho nejbližšího okruhu je záležitostí ruské elity. Fragmentace Ruské federace není navzdory obviněním západními vládami žádoucí, protože by byla zdrojem ještě většího rozrušení a nestability. Celkově by byli raději, kdyby Rusko drželo pohromadě – ale to opět není na nich. Rozhodnutí Moskvy využít odlehlé regiony jako zdroj vojenských rekrutů k vedení katastrofické války znamená, že se bude muset vyrovnat s následky. Zda se v budoucnu může vyvinout alternativní liberální a demokratická vize Ruska, na níž bude záviset jakýkoli stabilnější evropský bezpečnostní řád, bude také na Rusech. Západ může pomoci, pokud bude s čím pracovat, protože následky pokračujícího chaosu a hněv budou hrozivé, ale prvním požadavkem bude jiný typ vůdce v Kremlu s dostatečně silnou politickou základnou, aby čelil tvrdé realitě situace Ruska. Největší hrozby pro ruskou bezpečnost nakonec neleží mimo jeho hranice, ale uvnitř hlavního města.
PS.
https://foreignpolicy.com/2022/03/13/putin-russia-war-ukraine-rhetoric-history/
To je hlavolam, co dělat s velmi zvláštní a nebezpečnou nerovnováhou v ruském životě.
Nerovnováha spočívá na jedné straně ve velikosti ruské civilizace a její geografie, což jsou obrovské přednosti, a na druhé straně v podivné a přetrvávající neschopnosti vybudovat odolný a spolehlivý stát, což je obrovská slabina. Ruští vůdci napříč staletími se pokoušeli vyrovnat se s nerovnováhou tím, že vytvořili tu nejnásilnější z tyranií v naději, že brutalita vykompenzuje nedostatek odolnosti. A surovost doplnili neobvyklou zahraniční politikou, která se nepodobá žádné jiné zemi, což, jak se zdálo, ten trik dokázalo.
Tak to se chytne, to bude hit ještě za 50 let!
Mistr Jarek umělecky zraje jako víno !
lu-lu-lu-lu……lin jeden :-))
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/domaci-kauzy-odvolaci-soud-rozhodl-tusl-zpet-do-vezeni-cermak-na-svobodu-221836
„Nelíbila se jim ani přítomnost novinářů. „Na ně taky jednou dojde,“ říkala kamarádce na chodbě soudu Simona Lukáčová z Brna, jedna ze známých postav dezinformační scény, která natáčí videa na sociální sítě. “
Ta Simča je tady (Mudra možná bude znát z Vrábelových seancí i osobně:-)
😀 😀
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/zahranicni-putin-dame-armade-tolik-co-potrebuje-rusko-nasadi-moderni-strely-221859#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=zpravy.sznhp.box&source=hp&seq_no=1&utm_campaign=abtest203_personalizovany_layout_varBB&utm_medium=z-boxiku&utm_source=www.seznam.cz
Richard Houška
Před 46 minutami
Á, Wunderwaffen opět na scéně…Na Ukrajinu sice přijeli s výzbrojí z padesátek, ale jistojistě do ledna budou mít sila plná nových raket a v hangárech nebude pro nové bombardéry kam šlápnout…
Realizací této představy
https://casopisargument.cz/?p=47315 ,
jestliže k ní dojde, se ruský problém vyřeší sám.
Přesněji řečeno, z ruského problému se stane problém čínský, globálně možná ještě nebezpečnější.
Jenom nechápu, proč někdo v ruské věrchušce chce, aby Rusko jako stát spáchalo sebevraždu.
https://meduza.io/news/2022/12/21/cnn-bayden-priglasil-zelenskogo-v-vashington-poskolku-nastupaet-novaya-faza-voyny-prezidenty-ssha-i-ukrainy-obsudyat-usloviya-spravedlivogo-mira
„Americký prezident Joe Biden pozval ukrajinského prezidenta Volodymyra Zelenského do Washingtonu k jednání, protože válka na Ukrajině vstupuje do „nové fáze“. John Kirby, koordinátor strategické komunikace v Radě národní bezpečnosti USA, to řekl v rozhovoru pro CNN.
„Prezident [Biden] skutečně cítil, že jak se blíží zima a vstupujeme do nové fáze války, je to pro oba vůdce dobrá příležitost, aby se setkali tváří v tvář a promluvili si,“ řekl Kirby.
Prezidenti Spojených států a Ukrajiny podle něj během jednání proberou možné varianty ukončení války. „Nepochybuji o tom, že budou mluvit o tom, co lze v Zelenského chápání považovat za spravedlivý mír, jaké jsou jeho součásti a jak můžeme pomoci Ukrajině toho dosáhnout,“ dodal zástupce Bílého domu.
Očekává se, že Biden a Zelenskij projednají další vojenskou a ekonomickou pomoc Ukrajině a sankce proti Rusku, poznamenává CNN.“
PŘEKLADAČ SE ASI SPLET S TÍM справедливым миром. PŘELOŽIL TO JAKO spr. svět
Tak to musí alternativci valit bulvy.
Geniální, plně modernizovaná a neporazitelná ruská armáda se musí učit od „zasranýho NATO “
A ještě to řekne hybatel vesmíru Vladimír Vladimirovič 😀
https://mobile.twitter.com/HPrahy/status/1605618144176766976?cxt=HHwWgICgib_MpsgsAAAA
Z komentů:
„Nejdřív ať jim koupi boty. “
😀
Teď se dívám, jak Biden v saku a kravatě nadšeně osahává ve White housu Zelenského.
V zelené mikině :-)
Přátelská konverzace, ale v Kremlu je asi dnes večer mrzeníčko :-)
https://mobile.twitter.com/andrewofpolesia/status/1605660531779506176?cxt=HHwWgMCoqePvucgsAAAA
Vyloveno z internetu:
https://www.muzivcesku.cz/galerie/8-dabelskych-organizaci-ktere-si-nepreji-abychom-se-meli-dobre/
LOL
LMAO
BTW, připadám si starej jako kus černého uhlí, protože nevím, kdo je to Petr Ludwig…
https://www.muzivcesku.cz/lassie-ceskeho-facebooku-datovy-vedec-petr-ludwig-byl-pres-noc-offline-ale-pak-se-bohuzel-vratil/
Asi už do tohoto světa nepatřím. A nejhorší (nebo nejlepší?) je, že mi to vlastně ani nevadí.
A koukám, že na některých alternativních ostrovních sektách dochází k vážnému schizmatu historického významu.
Tváří v tvář realitě drtivé porážky a zasloužené ostudy flustenecké scény na české scéně politické a ruské armády na UA se někteří dlouholetí alternativní apologetové pokouší o poučení z krizového vývoje.
A tak se dvě neuřvanější a nejulhanější tlamy z diskusí blogové alternativy rozhodly, že už nebudou alternativou, ale…alternativou alternativy!! : -))
Nu a nyní, po nalezení nové identity ta rudohnědá dvojčata svádí lité ideologické boje s alternativou předchozí -svými dřívějšími věrnými soudruhy- která tvrdošíšně setrvává na svých původních lžích a není ochotna nechat se osvítit světlem nově zažehnuté pochodně alternativy 2.
Nu a jak v praxi vypadají takové analýzy nově zrozené alternativy 2?
„A elensky je už v USA.
Zatím žádné oficiální přijetí, zdá se, že přiletěl na vojenskou základnu, kde ho možná pozdravil tak zástupce zástupce velitele.
Do oficiální návštěvy prezidenta- a Zelensky je prezident- to má ZATÍM hodně daleko, což se zdá být dobrou zprávou.
Kdyby chtěli Amíci Rusy pořádně nasrat, tak udělají přehlídku, parádemarš, a přijal by ho sám bidet.
Takto to zatím vypadá, že mu ukázali, kde je jeho místo.“
Tak to je například jeden z genitálních postřehů jednoho z jejích protagonistů ze včerejšího večera.
Nu a realita ?
https://mobile.twitter.com/GibisVB/status/1605754050267344898
Nakonec ještě ta stará garda ulhaných alternativních frustrátů bude vzorem lidských ctností a vtělenou moudrostí proti tomu zhulenému šuntu, co ji chce střídat :-))
To je dílo. Bláznivá Veronika posílí řady naší proizraelské lobby. Taky začínala v ODA, jako Joch, Žantovský, Bretinka atd.
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/domaci-ambasadu-v-izraeli-poprve-povede-zena-velmi-rada-bych-uradovala-z-jeruzalema-rika-221893
A ještě jedna Nez Gaz. Izrael je další linie střetu mezi nynější administrativou a Republikány. Už teď je jasný, že AIPAC bude podporovat Rep. v roce 2024. Ne že by to tak bylo vždy, Clinton a Gore např. byli velmi „prožidovští“.
No a vlivná lobby v naší ZP nás vždy tlačí ke kurzu izraelské pravice. Tč. je jejím hlavním představitelem Tomáš Pojar a CEVRO institut a velká část ODS
https://www.ng.ru/world/2022-12-21/2_8621_israel.html
Nezavisimaya gazeta se stává u nás citovaným zdrojem. Popularity se dočkal článek o čínské „zóně“, i u vidláka i na Argumentu, a dnes vidím citace čl. z WP.
https://www.ng.ru/news/756180.html
Со своей стороны вашингтонская администрация с нетерпением ждала «обсуждения того, что [Зеленский] думает о дипломатии», рассказал газете источник в Белом доме.
To si taky myslím, že na něj v tomhle směru budou tlačit, objeví taky se nová Sněmovna Rep. a Biden bude mít leccos těžší
WP dnes píše
But Zelensky, who has found his closest ally in Biden, faced a far greater challenge on Capitol Hill, where a growing number of House Republicans — who are poised to take control of the chamber in January — have expressed skepticism or outright opposition to continuing to send more aid to Ukraine. Zelensky’s visit also came as U.S. public support for sending expansive amounts of aid to Ukraine has softened significantly over the past several months amid rising economic anxieties.
Still, Zelensky — who donned his signature military green sweater and heavy boots — received several standing ovations from the hundreds of lawmakers gathered Wednesday, at times almost moving him to tears. But he told Congress he needs more aid and weapons to defeat Russia, and sought to convince lawmakers that they were not doing Ukraine a favor — that the United States and other countries had just as much of a stake in the war as Ukraine does.
NO, OVACE VESTOJE ZAČÍNAJÍ BÝT HODNĚ INFLAČNÍ (VIDÍME TO I NA KONCERTECH).
JE TO TAKOVÁ TA AMERICKÁ ZVÝRAZNĚNÁ CITOVOST… TROCHU PROBLÉM, JE SNADNÉ TO PŘECENIT
After the speech, House Minority Leader Kevin McCarthy (R-Calif.) said: “My position has never changed. I support Ukraine but I never supported a blank check. We want to make sure there’s accountability for everybody, the money that is spent.” His comments reflected a growing consensus among House Republicans who have demanded more oversight of how allotted funds are used.
On the whole, lawmakers in attendance were spirited by Zelensky’s appearance, giving him 18 standing ovations throughout his speech. Republicans and Democrats often cheered as they clapped, while Rep. Madeleine Dean (D-Pa.) unfurled the Ukrainian flag and held it up with the help of her Democratic colleagues to visibly show Zelensky the support that exists for his country.
But a small group of House Republicans critical of the ongoing funding to Ukraine, including Reps. Lauren Boebert of Colorado and Matt Gaetz of Florida, did not clap for Zelensky when he walked onto the House floor and rarely stood throughout his speech. Rep. Marjorie Taylor Greene (R-Ga.) and Sen. Josh Hawley (R-Mo.), the top critics of funding the war, did not attend.
“I attended out of respect, not agreement,” Gaetz told reporters after the speech.
https://blisty.cz/art/111230-fox-news-zautocila-na-zelenskeho-jak-to-ze-ho-nikdo-z-bileho-domu-nevyhodil.html
Tady republikán McCaul má nějakou Fox News (i Trumpa) evidentně v paži.
Tucker Carlson je skrznaskrz prolhaný zmetek, jeden z největších světových škůdců důvěry v média. Myslím, že by měl být považován za adepta do globální hitparády deseti nejnebezpečnějších veřejných nepřátel lidstva.
Až bude kandidovat DeSantis, podpora Foxu (i Carlsona) mu přijde vhod, o tom nepochybujte. Tím spíš u Trumpa, ale ten se zdá míň nebezpečnej, nesežene nevyhraněné
Nechci být moc ordinérní, ale tohle si nemůžu odpustit: Tucker je v archaické angličtině synonymum pro výraz fuller a obojí znamená valchař. Valchaři byli tradiční předprůmysloví řemeslníci vyrábějící z vlněných tkanin sukno ve valchách (angl. tucking mill), což byly vodní mlýny se speciálně upravenými stoupami, kterými se mlátilo do balíků tkanin za jejich současného pootáčení, dokud nezplstnatěly. Přitom se látky máčely ve studené a horké vodě s přídavkem mýdla a/nebo moči, dobytčí nebo často i lidské. (Protože zplsťování muselo probíhat v alkalickém prostředí.) Pracovní prostředí ve valchách bylo drsné – střídání horka a zimy, vlhko, pára, kravál, smrad – a tak tu práci mohli dělat jenom odolní jedinci, často hrubého chování. Takže bodejť by mě nenapadlo něco o nomen omen…
Tady via BL ne Fox News, ale New York Times.
Perfektně a profesionálně odvedená investigativní práce, doufám, že to brzy ocení a použijí i v Haagu!
Video je delší a plné rusáckých zvěrstev, ale i osobních svědectví domorodců, záběrů z kamer a dalších naprosto nezpochybnitelných důkazů a stojí za to ho odsledovat.
U ulhaných putinovských zmrdů jako vitta, Taras…, kteří to vraždění házeli na Ukrajince samozřejmě zájem o pravdu čekat nelze, k tomu ti chudáci nejsou vybaveni mentálně a vlastně ani jazykově.
Jde o ruský masakr civilistů v Buči, samozřejmě
To je hezké, že si i bohatí lidé dokáží najít nějakého společensky prospěšného koníčka, hrají si a nenudí se :-))
https://sport.aktualne.cz/tenis/tenisem-vydelal-milion-dolaru-ted-vyhazuje-rusy-do-vzduchu-n/r~3830c19481cb11eda3c0ac1f6b220ee8/?utm_source=centrumHP&utm_medium=dynamicleadbox&utm_term=position-1&utm_campaign=test-tab-2022-A
ČEŠI !! 👍👍👍
https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/sbirka-hummer-h1-valka-na-ukrajine-lekari-prispevek-milion-korun-prvni-linie.A221222_093247_domaci_vank?utm_source=twitter&utm_medium=sharecd&utm_campaign=desktop
A podívejme se….
Jindříšek Rejchl, kamarád strýčka Mudry, který mu na demoškách běhal dávat tipy na udání, už vyrazil dělat antivax osvětu i na Slovensko.
Doufám, že na tom úsloví o vaření se vody na svini něco je, a že už je hodně horká!!
Doufám, že to našlehané nic se už ocítá za zenitem. Hlasující rozhodně nepotěšila
https://www.idnes.cz/volby/prezidentske/2023/nerudova-pavel-media-debata-prezident-kandidat-cnn-prima-televize.A221219_144559_mediahub_ihav
Jinak podle ohlasů v naší širší rodině se zdá, že kampaň je vnímána jako vánoční zábavný pořad, dokonce prodloužený i na leden… 😀
Tak ale rozumné rozhodnutí to od ní je, o tom žádná :-)
To nevím, vypadá to, že se bojí. Kdo jí vůbec radí?
Tak asi má čeho a ví to i ti, kdo jí radí.
A jistojistě jí radí tým velmi dobře placených expertů.
Ale to vůbec neznamená, že má nějakou kostru dinosaura ve skříni…Danuši stačí i ten její vypečený manžílek a jinak celkem běžné fixlování v „akademické sféře“, což je pro běžného občana něco jako neomylná církev svatá.
A to jsou všechno celkem čerstvé věci.
Rozvědčík se na demokratických mučidlech dobrovolné doznal, ale má za sebou 30 let poctivé práce a hlavně generálsky pevné nervy 😀
No tak přesně tohle – že to bude většinou voličstva považováno za další z mnoha mediálních zábav – předpovídali někteří kritici návrhu na zavedení přímé volby už v době, kdy ještě nebylo jasné, zda to vůbec projde parlamentem. Měli sice pravdu, ale pochybuju, že z jejího praktického potvrzení mají radost…
To ovšem platí víceméně o všech volbách. Tak co s tím? Volby zrušit úplně? Ne že by o tom mnozí tajně nesnili, a to včetně těch, kteří ke třídě, která by zůstala u moci, rozhodně nepatří.
„Tak co s tím? Volby zrušit úplně?“
Naopak, hledat způsoby, jak do správy veřejných věcí zatáhnout co nejvíc lidí.
A nebude to koketování s anarchismem, ba co hůř, s komunismem?
Už jsem to tu psal víckrát: Jestli/až se tenhle systém zhroutí a jestli v nastalém chaosu nebudeme chtít být uvrženi do nějakého feudalismu 2.0, nezbude nám než se inspirovat právě u těch anarchistů. A jestli se nějakým zázrakem nezhroutí, tak většina občanů svým nezájmem o demokratickou správu společnosti zajistí, že ten feudalismus 2.0 bude nastolen tak jako tak; akorát že jeho základem nebude vlastnictví půdy, ale vlastnictví informací.
„…ba co hůř, s komunismem?“ Tribun
S komunismem to souvisí jak?
Že by byly u nás za socialismu, zářné to cestě ke komunismu, nějaké výraznější možnosti na zapojení se do veřejného života?
Tak jak pro koho, že?
Respektive ta možnost byla pro všechny, ovšem pro některé tak jaksi na vlastní nebezpečí.
Ale jestli jste měl na mysli akce Z, tak tam se asi lopata opravdu našla pro každého.
A dnes?
Už jsem tu ten odkaz dával, jako typický vhled do malinké čecháčkovské dušičky.
A není to žádná vyjimka, pro spoustu starostů je to buď denní chléb, nebo noční můra minulosti, kam se už pochopitelně nechtějí nikdy vracet.
https://blisty.cz/art/111184-vsichni-dobri-starousedlici-aneb-zumpa-jako-nazor-symbol-a-domov.html
Dovolím si vypůjčit článek, co kdosi umístil pod Tribunův duchaplný tweet o charitě a investici.
„Za porážku Ruska zaplatí USA buráky“ 😀
Ano, je to přesně tak, jsou to pro ně jen drobné.
A osobně si myslím, že i ti republikáni, dokonce i sám Trump by si tu jedinečnou šanci nenechali ujít.
https://cepa.org/article/its-costing-peanuts-for-the-us-to-defeat-russia/
Ale důležitý je tam dnes ten poslední odstavec:
„Proč by proti tomu někdo měl námitky?“
Já námitky taky nemám.
Protože bez USA by už to, co v dělal na jaře v Buči rusák dělal dnes v Užhorodu a uslintaně čuměl přes hranici, kterou by dřív, nebo později přelezl a to nejen tam.
A Evropa by čuměla a čuměla, potom se hádala a hledala řešení.
Ona neselhala jen ruská armáda, selhala i ta slavná „evropská soudržnost“.
Zase se jen spolehla na americkou USD pomoc.
Ačkoliv jsme na to měli, celou tu rusáckou šílenost včas zastavit.
„…našim nejvyššim štabem je skutečně Moskva. A my se
chodíme do Moskvy učit, vite co? My se od ruskych bolševiku do Moskvy chodíme učit, jak vam
zakroutit krk. A vy víte, ze ruští bolševici jsou v tom mistry… Prejde vás smích!“
Legendární téma a stále aktuální.
Třeba pro mladé komunisty z KSČM (zdravím soudružku Kateřinu, soudruhy Skálu, Mudru…)
Vzhledem k pravopisu předpokládám, že jde ještě o předškolní dorost toho rudého póvlu.
Zřejmě proto spoléhají na svoji trestní nepostižitelnost, protože tohle je ideální námět na podání TO.
Na úklid takových exkrementů, hnědých i rudých, opravdu nepotřebujeme žádné nové zákony a nařízení.
Stačí jen důsledně uplatňovat demokratické zákony této země, kde se ta svoloč nějakým nedopatřením vyskytla a zneužívá svobodu slova.
Která ale v této podobě rozhodně zákony zaručena není.
Ajaj!
Naši čeští fašisté, neonacisté a podobná dezolátská lůza vrtěla nad Meloni ocásky, ve svých bublinách a ostrovech chválila Jiřinku za projevy hodné úrovně Adolfa Hitlera (ano, takto doslova!)…a teď tohle :-)
Tohle se nepřekvapivě na vánoce objevuje pokaždé.
https://www.blisty.cz/art/111245-proc-je-snazsi-pachat-zlo-nez-cinit-dobro.html
Avšak málokdo si pokládá tu zásadní otázku definic. Jak poznamenává v diskusním příspěvku pod článkem Honza Samohýl: „Jsou různé morální axiomy, které jsou navzájem v mírném sporu, a žádný z nich není správnější než ty ostatní.“ Etika (teorie dobra a zla) ani morálka (praxe, v níž jsou etické zásady více či méně dokonale realizovány) není jen jedna, morálka je skupinový (kmenový, národnostní, třídní…) produkt. A bude tomu tak i nadále, dokud se lidi nenaučí vnímat sami sebe jako lidi, tj. součást jednoho lidstva, jehož jednotliví příslušníci toho mají více společného než odlišného, a než si osvojí, že sama příslušnost k nějaké skupině (komunitě, kmeni, národu, společenské třídě…) nikoho neopravňuje povyšovat se nad příslušníky jiných skupin nebo s nimi dokonce zacházet jako s ne-lidmi. O čemž koneckonců svědčí i bližší pohled na všelijaká ta desatera, sedmera nebo patera různých věrouk vytvořená za účelem namlácení morálních zásad jedincům jednotlivých společenství do palic; když pomineme příkazy typu „nebudeš uctívat jiného pámbíčka než mě“, tak ta přikázání, která se týkají morálního chování, jsou ve všech těch kodexech víceméně stejná. Problém nastává v okamžiku, kdy někdo začne vyžadovat jejich aplikaci i vůči členům jiných společenství. (Například Starý Zákon je takových příkladů plný.) Z toho lze vyvodit závěr, že původně morálka (jako soubor nepsaných zásad) a později etika (jako teorie, která je má ospravedlnit) vznikly za jediným účelem: Zajistit existenci společenství a v krizích jeho přežití. A to samo o sobě potichu nebo i nahlas předpokládá, že někdy je to přežití nutno zajistit bojem, tzn. některé příkazy těch morálního kodexů porušovat.
To je ovšem dost radikální požadavek rovnosti. A rovnost, jak jsem se v poslední době mnohokrát přesvědčil, je mnohými považována za kořen všeho zla.
To okřídlené „Nad nikoho se nepovyšuj, před nikým se neponižuj“, známé u nás z nějaké pohádky (Pyšná princezna?), které původně napsal William Saroyan (a od něj to později opsal kdekdo), má kořeny v Novém zákoně. Jestli to tedy někomu připadá příliš komunistické, může jít ad fontes Christiani – ke křesťanským kořenům Nového zákona. Nebo aspoň k Deklaraci nezávislosti z r. 1776, i když ta je taky evidentně třídní, ale i ti, jichž se původně netýkala, si na jejím základě nakonec taky vybojovali svoje: „Pokládáme tyto pravdy za samozřejmé, že všichni lidé jsou stvořeni sobě rovni, že jsou obdařeni svým Stvořitelem určitými nezcizitelnými právy, mezi která náleží právo na život, svobodu a brát se o svá práva.“ Chce snad někdo z údajných kritiků rovnosti popírat její platnost nebo dokonce Otce Zakladatele nařknout z propagace komunismu?
„To okřídlené „Nad nikoho se nepovyšuj, před nikým se neponižuj“, známé u nás z nějaké pohádky (Pyšná princezna?) “
Ne, Hanku.
Je to z ruského Mrazíka :-)
Opravdu!
Sakra, to jsem se sekl!
Máte jako obvykle pravdu, omlouvám se, Hanku.
Je to z Pyšné princezny.
Ale já měl fakt tak nějak zažité, že to kdosi radil Ivánkovi, když vyrazil do světa.:-)
Ještě k té rovnosti v NZ.
Tam ve skutečnosti nic takového není.
Ježíš sice v podobenstvích, ale dostatečně jasně mluví o boháčích a uchu jehly, nebo mnoha jiných nerovnostech.
Rovnost je v NZ v tom, že každý, i ten největší hříšník, má vždy přístup k Bohu, tedy k pravdě a to plně srovnatelný s přístupem toho největšího světce.
A ti hříšníci, co tu možnost nevyužijí si nejsou rovni s těmi, co to aspoň zkusí.
„Tam ve skutečnosti nic takového není.“
Výhodou i nevýhodou Písma je, že se odtamtud dá zdůvodnit cokoli, i navzájem protikladného. Ale neumím ho citovat zpaměti. Nicméně určitě se na to podívám a vsadím se, že tam „něco takového“ najdu.
Jádrem NZ je kázání na Hoře. A tam najdete všechno, co je pro sociální rovnost třeba:
26 Pohleďte na nebeské ptactvo: neseje, nežne, nesklízí do stodol, a přece je váš nebeský Otec živí. Což vy nejste o mnoho cennější?
27 Kdo z vás může o jedinou píď prodloužit svůj život, bude-li se znepokojovat?
28 A o oděv proč si děláte starosti? Podívejte se na polní lilie, jak rostou: nepracují, nepředou –
29 a pravím vám, že ani Šalomoun v celé své nádheře nebyl tak oděn, jako jedna z nich.
34 Nedělejte si tedy starosti o zítřek; zítřek bude mít své starosti. Každý den má dost na svém trápení.
Ale v evangeliích je třeba i tento údajný Ježíšův výrok
„Nemyslete si, že jsem přišel uvést na zemi pokoj; nepřišel jsem uvést pokoj, ale meč.“
Jinde mluvil o rozdělení rodin…
A ano, záleží na výkladu, ty výroky jsou samozřejmě podobenství.
S tím, že je Ježíšovo kázání na Olivetské hoře cestou k sociálně spravedlivé společnosti naprostý souhlas.
Však jsem tu už jinde psal, že jestli se tomu ideálu rovnostářské až komunistické společnosti někde přiblížili, tak to bylo uvnitř řádových řeholních komunit.
A nejen křesťanských!!
„…jestli se tomu ideálu rovnostářské až komunistické společnosti někde přiblížili, tak to bylo uvnitř řádových řeholních komunit. A nejen křesťanských!!“
O selance v řádových komunitách máte zkreslené představy. Panovala tam a často dodnes panuje tvrdá hierarchie i boj o moc, jako ostatně i v jiných podobných organizacích. (Disclaimer: Jeden z členů mé širší rodny má zkušenost jako laický zaměstnanec – ekonom jednoho dost významného římskokatolického kláštera. Byť hluboce věřící, z té pracovní pozice znechuceně odešel právě kvůli poměrům, které tam panují.)
Jestli se tomu ideálu rovnostářské až komunistické společnosti někde přiblížili, tak to bylo v jezuitských redukcích v Paraguayi v letech 1649 – 1767.
Saul: Ještě k té rovnosti v NZ. Tam ve skutečnosti nic takového není.
Omyl. 2 Korintským 8: 11-15. Pavel se v různých kontextech zmiňuje o rovnosti i jinde, např. o rovnosti mužů a žen, ale ve 2. listu Korintským je řečeno výslovně:
Dávejte podle toho, co máte, vždyť to, co se počítá, je ochota. Dar je vzácný podle toho, co člověk má, ne podle toho, co nemá. Nejde mi o to, aby se druhým ulehčilo a vy se octli v nesnázích, ale jde mi o rovnost. V tuto chvíli vaše hojnost doplní jejich nedostatek, aby zase jejich hojnost mohla doplnit váš nedostatek. Tak nastane rovnost, jak je psáno: „Kdo nasbíral hodně, tomu nepřebylo, a kdo málo, neměl nedostatek.“
Ta poslední věta v uvozovkách je btw ze Starého Zákona – knihy Exodus (2. kniha Mojžíšova, Exodus 16:18).
„Omyl. 2 Korintským 8: 11-15. Pavel se v různých kontextech zmiňuje o rovnosti i jinde, např. o rovnosti mužů a žen…“
Tohle je také z listů Korintským:
„vaše ženy nechť ve shromážděních mlčí. Nedovoluje se jim, aby mluvily; ať jsou podřízené, jak praví i Zákon.
Chtějí-li se něco naučit, ať se ptají doma svých mužů. Je totiž neslušné, aby žena mluvila ve shromáždění.“
Však to píšu, že v Písmu se dá najít cokoli. Třeba toto:
Není už rozdíl mezi židem a pohanem, otrokem a svobodným, mužem a ženou.
(List sv. Pavla Galatským 3:28)
Ty Pavlovy epištoly (a pochopitelně nejen ony) by se samozřejmě měly číst v historickém kontextu; vytrhávat je z něj není nic jiného než sofistika. Koneckonců především sami věřící (pokud to zrovna nejsou římští ultradogmatici typu Radomíra Malého, Ignáce Pospíšila et al. kolem internetového média Duše a hvězdy, abych vybral aspoň ten nejkřiklavější příklad z českého prostředí…) mívají třeba zrovna s biblickým pojetím rovnosti mužů a žen dost často velké potíže; většina reformovaných křesťanských denominací to má díkybohu vyřešeno a nemají problém s tím, že u nich slouží farářky a biskupky, dokonce i u reformních/liberálních judaistů najdeme rabínky, takže vývoji společnosti se nakonec časem neubrání ani římští katolíci, i když kvůli tomu někteří budou prskat až do posledního dechu…
A jak to dopadlo po dvou tisíci letech…
https://mobile.twitter.com/Posledniskaut/status/1606601535529619456?cxt=HHwWgMC4zbPl5cssAAAA
„Jak poznamenává v diskusním příspěvku pod článkem Honza Samohýl: „Jsou různé morální axiomy, které jsou navzájem v mírném sporu, a žádný z nich není správnější než ty ostatní.“
Jistě, to má Samohýl samozřejmě pravdu.
A jen mne to usvědčuje, že z něj mám husí kůži oprávněně.
Tyto relativizace základních pravd jsou vstupenkou do chrámů alternativy, kde už žádná pravda neplatí, nebo platit nemusí, kromě těch pravd, které si oni vzájemně odsouhlasí a po ukousnutí hlavy živého netopýra neodpřisáhnou, že je už navždy budou následovat, ať už je pravda jakákoliv.
Třeba v této diskusi pod neveselým článkem Veselého se Samohýl odkopává přímo ukázkově a k tomu alternativnímu zasvěcení nemá evidentně daleko(pokud už jím neprošel)
https://blisty.cz/art/111225-nachazime-se-v-situaci-podobne-te-ktera-predchazela-prvni-svetove-valce.html#comments
A jak vypadá takový plně magický zasvěcený hierofant alternativy můžeme vidět nejen na Tarasově třeštění o Buči, ale třeba i dědečků, babiček a dětí krví podlitých očí milého strýčka Kamila.
To se zase to prase vyznamenalo:-)
„Ta infrastruktura slouží jak civilům tak i vojsku. Je to smutné, ale tak tomu bylo vždy, na každém území kde konflikt probíhá. Nějaké řeči o tom že nepřítel nešetří dědečky, babičky, dětičky … je jenom taková mediální obezlička brnkající na emoce. “ (KM)
Které „základní pravdy“ Jan Samohýl relativizuje?
„Problém s dnešním NATO je v tom, že neexistuje žádná červená čára, kam se bude NATO rozpínat. To je ta imperiální pýcha, že se může NATO rozpínat donekonečna“ Samohýl
Tato jeho citace asi není úplně odpověď na vaši otázku, ale ukázka Samohýlovy proklamované blbosti to rozhodně je.
NATO nemá červené čáry a ani je nepotřebuje, protože má své stanovy.
„Rozpínání“ NATO sahá jen tam, kde je pozváno! (Což se o Rusku říct nedá)
A i tam, kde je zváno někdy nemůže a nechce, jako třeba na tu Ukrajinu.
Která jako členský stát NATO nemohla být uznána.
Vědělo to NATO, věděla to UA a hlavně to vědělo Rusko.
Přesto to byl jeden z hlavních důvodů ruské agrese.
Tak o čem to Samohýl vlastně plácá?
Dolejší by si toho pseudogeoplitika na BL namazal na chleba v pár větách.
Ale já Jiřího rozhodně nemohu a ani nechci zastupovat.
Víte, co je to PNAC?
Jinak se přiznávám k podjatosti, protože Honzu Samohýla znám osobně. Ze stejného důvodu ho tady nechci hájit, on by to zvládl sám líp.
A že a proč považuji NATO za nutné zlo, to už jsem tu taky vysvětloval víckrát.
A na ty „základní pravdy“ jste mi neodpověděl. Byla řeč o zlu a o morálce, nikoli o geopolitice.
Za základní pravdu třeba považuji svobodu sdružování.
Lidí, organizací, států…
A to se týká i NATA a vojenských uskupení.
Kdo , proč a komu by měl vymezovat červené linie, které tu svobodu omezují?
Byly doby, kdy se uvažovalo i o vstupu Ruska do NATO.
Chtělo jít svoji cestou, tak šlo, její cíle teď vidíme a mluvit o imperialismu NATO mi teď moc smysl nedává.
I když nepochybuji, že i ten NATO obsahovalo a obsahuje.
Tak jako ho obsahuje každé větší lidské uskupení.
Včetně náboženských třeba.
Otázka je, jakým způsobem expandují.
A hezké Vánoce všem!
„Včetně náboženských třeba.“
To ovšem platí až od chvíle, kdy se církve nebo jiné náboženské organizace stanou součástí vládnoucích struktur. Některým se podařilo zůstat mimo až dodnes; víte například o nějakém impériu založeném na sikhismu nebo džinismu? Celkem spolehlivý pro jejich rozpoznání je důraz na misijní činnost. Ta často bývá jen zástěrkou pro imperiální rozpínavost světských struktur, které si tu kterou věrouku osvojily.
Zajímavé jsou v tomto kontextu Čína a Japonsko a věrouky, které tam dnes nebo v historii převládají nebo převládaly, tj. buddhismus, taoismus a šintoismus. Obě země v určitém okamžiku dějin úmyslně a dobrovolně zastavily svou imperiální expanzi a uzavřely se okolnímu světu.
Jinak je Vaše argumentace na hraně argumentačního faulu. Listina práv a svobod i Deklarace nezávislosti mluví o právech jednotlivců, nikoli států nebo nadstátních organizací. A požadavky (v době jejich vzniku spíš proklamace) typu těch shrnutých v obou dokumentech nelze považovat za pravdy v gnoseologickém smyslu slova, natož za pravdy absolutní. Koneckonců na relativizaci pravd spočívá vědecká metoda. To se jistě týká i společenských věd.
A co, že o nich Listina práv a svobod a DN nemluví?
Zakazuje je?
Takže budeme na základě té absence zpochybňovat právní i morální platnost i třeba EU?
Nebo dalších mezinárodních unií, včetně např. sportovních?
No prosím, proč ne, ale k jaké pravdě tohle má vést moc nechápu.
Já jsem to nebyl, kdo tu začal psát něco o pravdách.
Koncept lidských práv se nevztahuje na státy ani jiné organizace. Lidská práva jsou individuální. Státy jsou subjekty mezinárodního práva.
Organizace jako NATO rozhodně nebyly založeny proto, aby hájily nějaké pravdy nebo potíraly zlo. Organizace tohoto druhu hájí především něčí zájmy. (Proto jsem odkázal na PNAC, aby bylo jasné, jaké zájmy to jsou; jiné US vlády než ta mladého Bushe si to takhle explicitně říct nedovolily, ale vliv think-tanků tohoto typu je US politice trvalý, bez ohledu na to, kdo zrovna vládne.) Podle toho, nakolik je to v souladu s těmi zájmy, někdy postupují podle mezinárodního práva, jindy nikoliv.
Ostatně, Hanku, teď právě jsem četl u jednoho alterzasvěcence, že jste měli se Slimem v mládí zápal mozkových blan.
Jak jste to snášeli?
Evidentně jste se oba vyléčili, ale já dostal od nešťastného staříka diagnózu homosexuála, přesněji buzeranta a to prý je neléčitelné, jak jsem si dohledal.
Tak já už naštěstí nejsem novorozeně s nejasnou sexuální orientací a Taras není sudička, ale jen starý impotentni nenávistný mstivý hňup .
Ale když jsou ty Vánoce, musím ze slušnosti starým známým taky na terasu něco popřát.
Tak ještě popřemýšlím, abych souseda neurazil a aspoň trochu lidsky potěšil, než půjde do chládku:-)
Jsem zvědav, jak Tribun vytvoří druhý díl kandidátů.
Ale odložím na chvíli vážná témata („jež zajímají kanovníky“); přemýšlel jsem o nějaké hudbě, ale žádná Štědrovečerní mě nenapadala. Ovšem vzpomněl jsem si na závěr Musorgského Kartinek (neboli u nás také Obrázků z výstavy).
Tam je variace, která se hodí politicky: Velká kyjevská brána.
V roce 1958 nahrál Kartinky v Sofii Svjatoslav Richter způsobem, který se vymykal všemu dosud slyšenému. Nahrávka se Bulharům moc nepovedla, začátek je „utopený“, ale od 12. variace (Katakomby) je to úžasné. Richter působí dojmem, že upadl do tranzu, jeho fortissima jsou neslýchaná.
Svjatoslav Teofilovič Richter byl německo-ruského původu, ale narodil se v Žitomiru a až do 22 žil v Oděse. Národnostní mix pro ruskou říši příznačný. Oděsa byla velmi pestré a kulturní město (také se silnou židovskou menšinou; např. Izák Babel je odtamtud).
Po válce už se Richter do Oděsy nevrátil, a odmítal tam koncertovat: jeho otec, německý Rus, byl na podzim zastřelen 1941 před ústupem RA, neboť byl pro svůj etnický původ předem podezřelý z kolaborace. Politice je těžké se ve XX. století vyhnout.
Nahrávka obsahuje i obraz té „brány“; jde totiž o obraz z výstavy Viktora Hartmanna (další ruský Němec), kterého jeho přítel Musorgský cyklem Obrázky z výstavy zachránil před zapomenutím; skladba je dodnes velmi slavná, M. Ravel ji také zinstrumentoval
Odkud máte tu narážku na kanovníky? To je nějaká klasika, kterou díky svým mezerám ve všeobecném vzdělání neznám?
„Rozmlouváme o odtažitých věcech, jež zaměstnávají kanovníka“. Řka to, jal se plavčí mistr sestupovati po schůdcích a vhroutil se do bazénu.
NIC SI Z TOHO NEDĚLEJTE, Hanku, tohle by možná nevěděl ani Babiš! 😀
(Tu druhou větu jsem přesunul z jiného místa, neb se mi náramně líbí „vhroutit se“. To snad ani Trávníček nežral
Děkuji. Měl jsem se nejdřív zeptat manželky, ta zná Rozmarné léto dobře – možná ne zpaměti, ale na tuto narážku zareagovala okamžitě… :-)
Na Vánoce si dávám, mimo jiné, už roky Stingův koncert z katedrály v Durhamu.
Fantastická a perfektně profesionálně odvedená muzika.
Tuhle mám nejradši
Tady je celý koncert
Ony Kartinky stojí za poslech celé. Jedna z nejpoutavějších nahrávek, kterou se mi podařilo do Muzik najít, je tahle Čerkasského z živého koncertu na pontonech na amsterodamském Prinsengrachtu.
Mám rád Amsterdam a poslouchat tuhle tajemnou hudbu na pozadí stmívajícího se města, to musel být zážitek! Na některých tvářích je to vidět. Začne pršet a divák s deštníkem přijde pianistu chránit. A v pozadí postupně mizí ve tmě velkolepý Westerkerk.
Úžasná atmosféra…
https://www.blisty.cz/art/111271-americka-analyza-je-nutno-se-vazne-pripravit-na-konecny-rozklad-sovetskeho-svazu.html
Konečně analýza, kde se nemoralizuje o říších dobra a zla, ale přemýšlí, co bude nejlépe vyhovovat zájmům… no jo, ale čím vlastně zájmům? Pochopitelně zájmům USA, resp. těch, kdo tam vládnou, což je de iure vrstva profesionálních politiků a de facto majitelé a vrcholoví šéfíci nadnárodních korporací, kteří ty politiky mají na špagátkách. (Viz nevyslyšené, nicméně naplněné varování presidenta a bývalého generála D.D. Eisenhowera před vojenskoprůmyslovým komplexem; viz též „revolving doors“ mezi kancelářemi a zasedačkami politických a korporátních struktur, které se otáčejí oběma směry a od dob „Ike“ Eisehowera jejich rotace nabývá neustále narůstající frekvence…) Takže zřejmě i proto se tam ukládají úkoly i EU a NATO. Jsou zájmy EU a zdejšího státu v souladu s takto formulovanými zájmy USA? Těžko říct, když české národní zájmy (nebo státní? nebo vládnoucí třídy zdejšího státu?) za posledních 30 let ještě nikdo explicitně nezformuloval, natož aby byly podrobeny veřejné demokratické diskusi…
Nicméně analýza mluví celkem jasnou řečí, tak můžu její závěry porovnávat aspoň se svými vlastními zájmy. A ať se mi to líbí nebo ne, pro tuto chvíli musím tento druh geopolitiky začít brát vážně, protože kterýkoli z jeho závěrů je pro mě přijatelnější než představa, že spadneme do sféry zájmů Ruska nebo dokonce nedejbože Číny.
To vše samozřejmě nic nemění na mém přesvědčení, že Evropa už dávno měla mít vybudované vlastní bezpečnostní struktury, ke kterým nebude potřebovat USA ani NATO. Snad se ještě v tomto životě dočkám aspoň toho, že je začne budovat – sice pozdě, ale přece…
Bez komentáře:
https://www.blisty.cz/art/111277-rusko-jsme-absolutne-v-prdeli.html
Vánoce 2022:
https://blog.aktualne.cz/blogy/matej-hollan.php?itemid=44086
Ještě pořád je tu někdo, kdo by chtěl volit Nerudovou?
Přítel Paul zase jednou vyjádřil skepsi vůči čínské vyhlídce stát se světovou hospodářskou jedničkou.
Ta skepse je dlouhodobá a takříkajíc „strukturální, ovšem poslední rok přidal aktuální důvod: nezvládnutí covidu.
Paul píše pod titulem: BUDOUCNOST ČÍNY UŽ NENÍ CO BÝVALA
China’s Future Isn’t What It Used to Be
Dec. 22, 2022 By Paul Krugman
The world’s two most powerful leaders have just had very different years.
At the beginning of 2022, Joe Biden was widely portrayed as a failed president. His legislative agenda appeared stalled, while economic troubles seemed to guarantee devastating losses in the midterms. What happened instead was that the Inflation Reduction Act — which is mainly a game-changing climate bill — was enacted, the much-hyped “red wave” was a ripple, and while many economists are still predicting a recession, unemployment is still low and inflation has been subsiding. By contrast, early this year Xi Jinping, China’s paramount leader, was still boasting about his triumph over Covid. Indeed, for a while, people commonly heard assertions that China’s apparent success in pandemic management heralded its emergence as the world’s leading power.
Now, however, Xi has abruptly ended his signature “zero Covid” policy, with all indications pointing to a huge surge in hospitalizations and deaths that will stress health care to the breaking point; the Chinese economy seems set to face major problems over the next two or three years; and long-term projections of Chinese economic growth are being marked down.
China’s future, it seems, is not what it used to be. Why?
China’s ability to limit the spread of the coronavirus with draconian lockdowns was supposed to demonstrate the superiority of a regime that doesn’t need to consult the public, that can simply do what needs to be done. At this point, however, Xi’s refusal to make preparations to move on, his failure to adopt the most effective vaccines and get shots in the arms of his most vulnerable citizens, have highlighted the weakness of authoritarian governments in which nobody can tell the leader when he’s getting it wrong.
Beyond the imminent prospect of carnage, China’s long-running macroeconomic problems seem to be reaching a tipping point.
It has been obvious for years that China’s economy, despite an awesome history of economic growth, is wildly unbalanced. Too few of the gains from growth have trickled down to households, keeping consumer spending low as a share of gross domestic product. Extremely high rates of investment have filled the gap — but all indications are that investment is running into severely diminishing returns, with businesses ever more reluctant to spend on new ventures.
China has nonetheless managed to retain full employment — but mainly by promoting an enormous housing bubble. China’s real estate sector is incredibly bloated: According to one estimate, it accounts for 29 percent of G.D.P., with investment in real estate as a share of G.D.P. running twice as high as it did in the United States at the height of the 2000s bubble. This isn’t a sustainable state of affairs. Economists often cite Stein’s Law: “If something cannot go on forever, it will stop.” Exactly how China’s bubble will end isn’t clear — it might be a sharp slowdown, or it might be a period of “low quality” growth that masks the true extent of the problem, but it won’t be pretty.
What has really struck me, however, is the way analysts have been marking down their longer-term projections for Chinese growth.
Two caveats here.
First, nobody is very good at predicting long-term growth; as the M.I.T. economist Robert Solow famously quipped, attempts to explain differences in national growth rates often end in a “blaze of amateur sociology.”
Second, when measuring the size of national economies, you need to distinguish between the dollar value of G.D.P. and output measured at “purchasing power parity,” which is normally higher in lower-income economies, where the cost of living tends to be relatively low. On the latter measure, estimates suggest that China overtook the United States around 2016. But the dollar measure is arguably more important when it comes to geopolitical influence. So when will China take the lead?
Recently Goldman Sachs, which formerly projected China as No. 1 by the mid-2020s, pushed that date back to 2035. The Japan Center for Economic Research, which previously projected Chinese leadership by 2028, then 2033, now says that it won’t happen for at least several decades. Some analysts don’t think it will ever happen.
Where does this newfound pessimism come from? Part of the issue is demography. China’s working-age population has actually been declining since 2015. The Chinese economy can still grow rapidly if it can sustain rapid productivity growth. But China’s policy missteps seem to have reinforced the perception that it’s entering the “middle-income trap,” a widely claimed (although controversial) phenomenon in which some poorer nations achieve rapid catch-up, but only up to a point, and stall out well below the income levels of the most advanced economies.
None of this should be taken to detract from the incredible rise in Chinese living standards over the past four decades, nor as a denial that China has already become an economic superpower. But if you were expecting Chinese economic dominance, you may have to wait for a long time. As I said,
China’s future isn’t what it used to be.
PS.
Nerovnováhy ve struktuře čínské ekonomiky, v článku zmíněné, jsou dobře známy, stejně jako vliv demografického poklesu. To, co je tady nové, je ta narážka na teorii “middle-income trap“.
V článku je odkaz na asi deset let starou práci jiného známého ekonoma, profesora Barryho Eichengreena z university v Berkekeley (UCB) „Escaping the Middle-Income Trap“ (vygúglujete jí pod tímto názvem, ve formátu .pdf).
B.E. tam sumarizuje výzkum (se spoluautory), ze kterého má plynout, že rozvojové ekonomiky v jistém okamžiku narazí na mez, která zpomalí jejich růst na tempo kolem +3% HDP a následkem toho nedoženou ty země na špici. Oni to detailizují na Jižní Koreji a Číně. U Číny jim vyšlo, že tento bod snížení by měl nastat KOLEM r. 2016, tedy 5 let po datu publikace článku.
Mně to připadá docela přesvědčivé, nemohu posoudit poněkud sofistikované odborné argumenty, jsem v ekonomii jen poučený laik, ale mám před očima historii, dva nezdařené pokusy „dohnat a předehnat“ USA. Ten druhý je Japonsko v 80. letech.
Mimochodemi , i náš a slovinský (a taky slovenský) pokus dohnat špičku EU se zasekl. Sice s rozšířením EU o Rumunsko a Bulharsko průměr HDP/p.c. poklesl, takže jsme si opticky polepšili, ale ve srovnání s Rakouskem jsme pořád jen asi na 75%. A to HDP není vždy vhodným měřítkem životní úrovně obyvatel, to závisí na dalších okolnostech
Ona není to co bývala nejen budoucnost Číny… Současné děje jsou jenom součástí a/nebo důsledkem procesů, které doprovázejí vývoj podle jednoho ze scénářů předložených v Mezích růstu. Lidstvo na ty meze právě narazilo. A jak upozorňuje Ugo Bardi, sešup kolabující civilizace ze „Senecova útesu“ bude zákonitě rychlejší než bylo její pinožení cestou na jeho vrchol.
Měli jsme na to 50 let. Neudělali jsme nic a teď za to zaplatíme. Všichni – i ti, kdo se na tom fosilním mejdanu nepodíleli. Asi právě jim to bude připadat nefér, protože jejich podíl na vině za současný vývoj je minimální; na druhé straně si ale na poměry v deindustrializované civilizaci nepochybně zvyknou mnohem rychleji než většina rozežraných lidí z globálního Severu. A něco podobného možná platí i pro Rusy, kterým se teď posmíváme za rozblácené silnice a kadibudky ve vnitroblocích městských činžáků. Jestli se současý vývoj nepodaří aspoň zastavit (v jeho obrácení už nedoufám), brzy přijde čas, kdy si na ty kadibudky budeme muset zvyknout i my…
Wailing.
https://www.ft.com/content/1fb6044a-3050-44d8-b715-80c18ca5c9ab
250 mil. nakažených v Číně za prosinec!?
Antivaxeři mají názornou ukázku, jak to dopadá BEZ OČKOVÁNÍ.
https://blisty.cz/art/111288-uprostred-exploze-covidove-pandemie-prestava-cina-zverejnovat-denni-udaje-o-poctu-nakaz.html
Ten náš infektolog (nevím už kdo to byl), který se zhrozil nad čínskou strategií, kdy (z politických, nebo ekonomických důvodů) náhle uvolnili lockdowny do nepromořené a neproočkované populace, měl zjevně pravdu.
Musíme jenom doufat, že si to s Čínou (už podruhé) nevypijeme taky
Samozřejmě že si to vypijeme.
Pan Bašta chce odvolat lidem zvolenou vládu a jmenovat dělnicko-rolnickou vládu ve službách Moskvy. Tam se chystá poslat zvací dopis a sám tam zajet, aby požádal o zajištění nové vlády vojenskou juntou Vágnerovcu, Myslím, že pak bude následovat konečně mír a imperialistům a a anglosionistum tím zapne tipec. Prvním dělnickým polistopadovým premiérem bude jmenován první nezaměstnaný revolucionář, profesionální dlužník a vyprosnik o almužnu od lidu prostého plán Ladislav Vrabel. Prvním místopředsedou pak bude A. B. Bartoš, člen Aliance národních sil, jejichž předsedkyně Vítová, provdaná Al-Maliki (za dnes jiz zesnulého předsedu iracke komunistické strany) kdy pan Bartoš prohlásil, ze: „.. Zidovska otázka doposud nebyla uspokojivě vyřešena“… Prý bude mít v nové vládě na starosti zastavení ředění českého národa…
Zdroj?
TAKHLE SITUACI V USA VIDÍ FINANCIAL TIMES. BIDEN KONČÍ OBTÍŽNÝ ROK PŘEKVAPIVĚ ÚSPĚŠNĚ, A ZDÁ SE, ŽE BY MOHL OZNÁMIT DALŠÍ KANDIDATURU.
(Mám ten dojem už od podzimu, podle toho jak mluvil o tom, kdy to oznámí; a taky je podezřelé, že svou vice jakoby upozaďoval. Schopnosti prokázal, což o to, ale ten závod proti věku je povážlivý.)
https://www.ft.com/content/8f5da050-2638-41d2-9a51-0fb94da8b4ef
Biden confounds critics by ending tough year on a high note
Positive news on the economy, legislative agenda and global affairs sets up president for re-election bid
To zase bude nablito ve virtuálních álejích…
https://www.irozhlas.cz/veda-technologie/priroda/voda-krajina-jak-setrit-budoucnost-greta-klima_2212251705_kac
…jako ostatně po každém podobném sdělení, že končí bezuzdný konzumní mejdan provozovaný na úkor Země po celou dobu 200letého trvání průmyslové civilizace.
Pravidelně nablito s doprovodem intenzivní hysterie bývá ve virtuálním prostoru také např. po každé zmínce o tom, že by se v USA a Evropě měly omezit individuální automobilismus a výroba osobních automobilů nebo letecká doprava. Jenže když k tomu omezení nedojde řízeným způsobem, happy motoring se omezí sám a toto omezování bude doprovázeno mnohem horšími excesy. A aby bylo jasno: Řešením NENÍ elektromobilita. Řešením je přestat zbytečně jezdit a lítat.
Však všichni uvidíte.
No, a teď jim tu hračku zkuste vzít…
https://www.ceskenoviny.cz/zpravy/primou-volbu-prezidenta-podporuje-82-procent-cechu-zjistil-stem/2303081
Vyloveno z internetu na margo presidentských voleb:
„Konečné rozhodování o kandidátech bude v režii ne příliš informované masy, k níž se přes mediální zkratky, aféry, názorové bubliny tvořené sociálními sítěmi a řetězovými maily dostanou zjednodušená schémata, v horším případě hoaxy, v lepším případě memy, na jejichž vytváření a šíření pracují desítky marketingových mágů. Jsem toho názoru, že jaké je voličstvo, takový bude prezident,“ napsal veterán české mediální scény Milan Šmíd na svém osobním blogu (který on sám nazývá „me-zine“) zde: http://www.louc.cz/
(V textu nejsou linkované záložky, hledejte pod datem 6. 12.)
Tak nám Miloš připomněl Mečiara a jeho rozlúčkový prejav. 😀
Vlado to ale zvládl líp, byl kratší a ještě zazpíval
Mohl to vylepšit:
Sbohem a šáteček, vy kundy a zmrdi.
Aspoň by po něm zbyla zajímavá otázka do kvízu.
Poznej ve větě dva klasiky 😀
Vojáci na ruské frontě dostávají vánoční nadílku od svého velitele.
Velký lidumil s širokou ruskou duší.
A klackem v ruce , jak jinak u nich.
Ale pravda je, že hoši měli ještě štěstí.
U vagnerovců by za zachraňování kamaráda místo šturmu dostali rovnou kulku.
A je i zajímavé, jak si ten mlátící zmrd hned na začátku pro jistotu postavil za záda ochranu s kvérem, ačkoliv ti vojáci jsou neozbrojeni.
Ruskij mir!
Ještě k tomu odkázanému videu “ ruského výcviku“.
Někteří z těch kluků to všechno jistě přežijí- a to na videu je jen selanka co zažívají -a vrátí se domů.
Každý se z takového pekla chce vrátit domů, do klidu a bezpečí.
Někteří se vrátí, když ne zmrzačení tělesně, tak duševně určitě doživotně, v tomto zná válka jen poražených a týká se to samozřejmě i Ukrajinců.
Tak jen výňatek z článku, kam se budou vracet ruští molodci a kam to povede, nebo už vede.:
Rusko překonává očekávání. Je předčasně v prdeli. Experti předpovídali výbuch násilných trestných činů v okamžiku, kdy se mobilizovaní vrátí domů. Nepředpovídali ale, že se nikdo vracet nemusí – jen se budou pašovat zbraně pro všechny stávající zločince.
Nová oficiální policejní čísla ukazují nejen nárůst násilí se zbraněmi – je to doslova zbraňové šílenství. Ve srovnání s rokem 2021 se v Kurské oblasti zvýšil počet trestných činů se zbraní o 675 %. O 675 % ZA ROK.
Moskva, město plné policie a speciálních jednotek – 203 %. Většina regionů v blízkosti hranic je za hranicí 100% navýšení. A připomínám, že jde o oficiální čísla Hlášených trestných činů, tedy čísla plná sraček. Jsme v prdeli, aniž bychom znali měřítko.
Co to znamená? Znamená to, že nekontrolovatelný a nesledovatelný proud zbraní už probíhá a v okamžiku, kdy se vojáci vrátí domů, zbídačení, naštvaní, zranění a psychicky zmrzačení – celá infrastruktura už je pro ně vybudovaná.
Někteří z nich přijdou s plným pochopením: „Byli jsme jen maso hozené na bitevní pole pro nějaké šílené bludy zestárlých zbohatlíků“. Někteří z nich si ponechají své sny o tom, že se stanou „válečnými hrdiny se spoustou peněz“. Tyto sny se rozbijí v okamžiku, kdy se vrátí domů.
Vidíme, že tato válka nevypadá jako nic pozitivního pro masy. Takže chlapům, kteří se vrátí a touží po uznání, se dostane poměrně chladného přijetí. Peníze, které dostali, zmizí během několika měsíců. Trauma a hněv však nikoli.
Tyto tendence půjdou ruku v ruce s dalšími dvěma „přáteli“: poklesem ceny lidského života a zbořením monopolu na násilí. „Proč bych nemohl zabíjet, když to dělají všichni a vězení se vždycky vyhneš, když se přidáš k Wagnerovi“?
A tady by se dalo říci: „Nebojte se – ty zločince zabijí Ukrajinci a dost z nich se vrátí“. A já bych odpověděl: – Já se nedívám na množství těch, kteří se vrátí, protože to nebudou ti, kteří spáchají většinu zločinů.
„Válka je záležitostí mladých“ je běžná představa. Ne však tato. Dovolte mi připomenout, že se začínalo u smluvních jednotek, přičemž průměrný žoldák měl 26-28 let. Později se rozhodli mobilizovat normální lidi a zaměřili se opět na muže po 27 letech.
Přesně by ta věta měla znít „Násilí je záležitostí mladých“. Čím mladší jste, tím větší je statistická šance, že spácháte násilný trestný čin. Mladí lidé mají také méně zkušeností, takže jsou sugestibilnější, zejména pokud jde o blbosti.
Od našich zahořklých deformovaných pozůstalých očekávám, že budou hledat uznání u lidí své věkové skupiny. Většina z nich nenajde nic jiného než touhu izolovat se od čehokoli nebo kohokoli, co souvisí s válkou. Bývalí vojáci budou snižovat laťku, dokud nenajdou publikum.
Ano, vedu vás k válkám gangů – bývalí vojáci poskytují zkušenosti a spojení a mladí se stávají jejich pěšáky. Není to ironie?..
Moskva, město plné policie a speciálních jednotek – 203 %. Většina regionů v blízkosti hranic je za hranicí 100% navýšení. A připomínám, že jde o oficiální čísla Hlášených trestných činů, tedy čísla plná sraček. Jsme v prdeli, aniž bychom znali měřítko.“
https://blisty.cz/art/111277-rusko-jsme-absolutne-v-prdeli.html
Docela úsměvné , jak nějaký ruský bloger s namalovanými nehty vidí sebedestruktivní budoucnost Ruska evidentně lépe, než slovutný ruský vzor Putinův (a naší alternativy), nácek Dugin.
Nebo i náš Zeman svého času.
Některé pasáže jsem tam zkopíroval omylem dvakrát.
Měly tam být desetkrát.
Ne kvůli Rusům, ale pro nás a naši bezpečnost.
I když „mozky“ některých našich kolaborantů mají obdivuhodnou schopnost vytvářet reality alternativní .
Třeba strýček Kamil zalévá vše sluncem optimismu, to je obdivuhodné…
„A takhle je to se spoustou dalších věcí. Takže v Rusku jistě ta životní úroveň také trochu poklesne, ale zdaleka ne tak citelně jako na západě. U nich si nevybíjejí nesmyslně krávy a vůbec celkově nedevastují zemědělství jako v Evropě posedlé grýndýlem. Nemají energetickou krizi a nezavírají fabriky kvůli nedostatku surovin“
Ale to ruské slunce už sralo i Rusa Nikitu Michajlkova.
https://www.csfd.cz/film/33625-unaveni-sluncem/prehled/
který se v invazi ale zastal….Putina.
Ty naše virtuální alter čecháčky už sleduji roky, takže žádná záhada.
Kořeny jejich komplexů prostě přerostly korunu stromu.
Scénárista a režisér Michajlkov toho úžasného filmu, kde je ruský svět totality, násilí a sebedestrukce vykreslen do poslední čárky ale je pro mne pořád záhadou.
V tom filmu to mistrně dokázal převést do jakéhosi tragikomického podobenství, takový ruský Forrest Gump.
Toho by už ale asi nikdo do války znovu neposlal.
Bez komentáře:
https://denikreferendum.cz/clanek/34736-viden-berlin-barcelona-vzory-mest-ktera-usiluji-o-dostupne-bydleni
Nezavisimaja bilancuje události roku. Číslo 4 dostalo tohle. Moc se s úspěchem SVO nemažou. Lze si představit, co budou psát, až Putin padne
https://www.ng.ru/itog/2022-12-24/02_8623_04.html
Protiruská fronta posílila
Unie Spojených států a Evropy prošla testem speciální operace
Místo oslabení a rozpadu NATO dosáhlo Rusko jeho rozšíření a posílení.
Konflikt mezi Ruskem a Ukrajinou se stal výzvou i pro Západ. Ale proti očekávání, která byla v Ruské federaci, to nevedlo, alespoň v roce 2022, k rozpadu a hádkám v táboře Spojených států a jejich spojenců. Odstředivé tendence v NATO a EU znatelně oslabily. Dá se dokonce říci, že obě organizace znatelně posílily, protože se ukázalo, že jejich členské země mají velký zájem o jejich efektivitu. Ale „kompromisní strana“, která počítá s tou či onou formou usmíření s Ruskou federací, pokud zcela nezanikla, pak výrazně omezila svou činnost.
Reakce Západu na ruskou operaci na Ukrajině je nápadně odlišná od té z roku 2014. Po připojení Krymu k Rusku byly přijaty téměř symbolické sankce, které se dotkly jednotlivých osobností, obchodu s poloostrovem a Donbasem a dodávek některých technologií. Nezničily stávající systém ekonomických vztahů mezi Ruskou federací a Západem, dokonce se nestaly překážkou pro nové velké společné projekty, jako je výstavba plynovodu Nord Stream 2.
Uznání republik Donbasu však již vedlo k tomu, že Spojené státy, Velká Británie, Austrálie, Kanada, Japonsko a země EU přijaly tak přísná omezující opatření, která byla dříve jen těžko představitelná. Sankce zahrnovaly mimo jiné přední ruské banky, operace s ruskými státními dluhopisy a černou listinu osob se zákazem vstupu do EU rozšířili vysocí představitelé (včetně ministra obrany Sergeje Šojgu) a 351 poslanců Státní dumy. Německo nakonec „pohřbilo“ projekt Nord Stream 2, který čekal na certifikaci, do kterého Evropa investovala tolik peněz a prostředků.
Tento sankční balíček byl první. Celkem jich Evropská unie do konce roku 2022 přijala devět…
…………..
Nezavisimaja Gazeta samozřejmě
Tak aspoň, že Gazpromu se daří 😀
Viz graf dole.
https://www.energyintel.com/00000184-7c44-d0fe-abc5-7df5fbfc0000
Za vším je nutno hledat zájem o suroviny.
https://casopisargument.cz/?p=47511
Rusko časem přijde o Sibiř, na kterou už si brousí zuby Čína, tak se snaží sežrat Ukrajinu, aby nedejbože nepadla do rukou Západu?
O tom, že na US břidlicový plyn se v dlouhodobější perspektivě nelze spoléhat, se ví už dávno:
https://resourceinsights.blogspot.com/2022/12/with-us-shale-oil-boom-over-can-world.html
Tuhle zimu nejspíš ještě nějak přežijeme. Pokud jde o základní energetické suroviny, chleba se bude lámat příští dvě zimy.
Ale mohu se samozřejmě mýlit, dokonce bych byl radši, kdybych se mýlil.
Vyloveno z internetu:
„I tisíc drobných nekoordinovaných kroků může přinést revoluci. Na připojení do sítě čeká před koncem roku 17 GW fotovoltaických instalací, převážně malých, na střechách. Jaderná elektrárna Temelín má pro srovnání výkon 2 GW. Češky a Češi tak letos nakonec odstartovali energetickou revoluci i u nás, v zemi, kde prý slunce nesvítí. Ještě ale není zdaleka vyhráno, jak je vidět na enormním tlaku energetických gigantů a provozovatelů distribuční sítě kolem aktuální novely energetického zákona, která by měla mj. umožnit sdílení decentralizované elektřiny – tedy propojit ty, co vyrábí nad rámec své spotřeby třeba s těmi, co nemají vlastní střechy pro solár. Obce a zájem lidí budou muset v příštím roce přetlačit zájem velkých firem mít tuto revoluci pod kontrolou a tlačit ji hlavně přes svoje instalace, ze kterých mohou mít přímý byznys. Zároveň musíme dát šanci na vlastní čistý zdroj i lidem, kteří nemají statisícové částky na vstupní investice. Individuální rozhodnutí tisíců lidí taky konečně otevírá diskusi o budoucnosti energetické sítě – pokud má podporovat decentralizaci, bude třeba do ní významně investovat. Právě příslib státní podpory modernizaci naší energetické sítě by mohl pomoci oslabit odpor dominantních hráčů starého řádu a pomoct rozjet demokratičtější, levnější a na geopolitických výkyvech nezávislou energetiku i v Česku,“ napsala ředitelka Hnutí Duha (a bývalá státní úřednice – ředitelka odboru na Úřadu vlády) Anna Kárníková zde:
https://a2larm.cz/2022/12/pomoc-ukrajine-konec-levice-v-cesku-nezvladnuta-socialni-krize-i-korupce-tuzemske-politicke-okamziky-roku-2022/
To mám ale letos veselé a štědré Vánoce.
Dokonce jsem jsem byl povýšen.
Tedy ne v práci, jen od jednoho kremelského koštětě se mi dostalo zadostiučení a už tam nejsem jen cenzurovaný kritik a VIP komentátor, ale mé texty se objevují přímo v hlavním článku.
To zase musím Tarase ocenit, že když má vyjímečně jasnou chvilku, dokáže se o pravdu i podělit.
Jen mne trochu mrzí, že tam pořád pro něj zůstává pár nejasností a i když na mne mezi fibrilacemi řve vzteky rudý jako děduška Maroz
„odpověz, zmrde“
tak se má odpověď vůbec nezobrazí.
To je divné, nezbývá mi tedy, než toho zastydlého stalinistu doškolit zde:
„Mnohokrát děkuji za zveřejnění, Tarasi.
Jsem upřímně rád, že vás mé přání zaujalo.
Takže k bodu 1.
„Přitom v textu nad i pod obviněním a v mnoha poznámkách předtím opakovaně tvrdí že půjdu do báně, “ (Taras)
Když někdo nějakému dacanovi predikuje, že skončí v báni, rozhodně to ještě neznamená že ho i udal.
Jak o mne tvrdíte vy.
Takže ještě jednou, Tarasi.
Jste ULHANÁ KŘIVÁCKÁ SVINĚ!!
A nijak to nemůžete vyvrátit, takže se to snažíte zakecat.
Bod 2:
„tedy jsem podal trestní oznámení,…“ (Taras)
Tedy jste ho udal, jste tedy UDAVAČ a já měl pravdu!
Víte co, milý Tarasi…
Kdyby na vás podal TO každý, kterého jste na své zaexkrementované terase lživě pomluvil, tak máte odsezeno víc než Kajínek.
Bod3:
„sociální kontakty stoprocentně pokrývá kocour“ (Taras)
Stoprocentně, kromě sociálních sítí.
Protože váš blog nepíše kocour, ale prase.
„…a trojice, s výjimkou švédské (v minulosti), mě stresuje.“ (Taras)
Aha, takže přece jen deviant.
No, trestné to není, vlastně ani nevím, jestli to patří mezi sexuální úchylky, ale chlubit se podobnými praktikami na sociálních sítích psychicky úchylné rozhodně je.
Ale nenechte se rušit, v příštím článku se třeba dozvíme, jak jste od své záliby k swingu plynule přešel k účasti na swingers party:-)
Bod 4:
„Buča nebyla řádně policejně vyšetřena, celá záležitost smrdí…“(Taras)
Opět LŽETE!
K Buči jsem vám poslal dva odkazy.
Je stoprocentně prokázáno, kdo tam vraždil.
A byla to vaše ruská svoloč, vaši přátelé ze kterých se to opět křiváctvím sobě vlastním snažíte hodit na Ukrajince, vy špíno ulhaná.
Takže jestli tu něco smrdí, tak jste to leda vy sám, viz bod 3
Dál ty vaše uslintané cancy komentovat nemusím.
To už je jen vittovské bulení sebestředného jájínka pro ty vaše kamarády, připojené v LDN na WiFi.
Stačí to takto, vy kremlinská troubo?“
Takovej hloupej dotaz: Myslíte, že Vaše obsese typy jako jsou Taras nebo většina ostrovanů a Vaše nutkání neustále na ně reagovat hejty v jejich stylu někoho ze zbývajících zdejších přispěvatelů zajímá nebo že sem dokonce chodíme kvůli nim?
Asi ne, ale hejterů pro své hejty sem prokazatelně pár chodí.
A já komentuji jen to, co je volně dostupné na sociálních sítích, tak jako všichni komentátoři zde.
Nebo Tarase a jiné komentovat nelze a třeba Solovjeva a jiné ano, ačkoliv mezi nimi často moc rozdílů není?
Ale je otázka, jak komentovat lži.
Kohokoliv, nejen těch výše jmenovaných.
Nemyslím omyly, ale záměrně šířené manipulační lži a to dokonce i takové, které z vrahů dělají oběti.
Lži mnohokrát vyvrácené a těmi samými znovu opakované.
Ano, hejtuju je, máte pravdu.
Mea culpa…